Legfrissebb hírek ÚJ

Volkswagen T6 Multivan 4Motion – kiránduló kisbusz

Volkswagen T6 Multivan 4Motion – kiránduló kisbusz

A VW legendás modellje a hosszú évtizedek alatt már utas- és teherszállító mikrobuszként is bizonyított. Mi sem igazolja jobban, minthogy nem tűnt el a süllyesztőben, sőt, már a hatodik generációnál jár. Igaz, nem sokat változott az előző szériához képest, de, ami jól bevált, azon nem is muszáj sokat variálni. Persze azért valamivel szebb és jobb is lett az új Multivan, amely családi kirándulásokhoz és rockzenekarok turnéjához tökéletes.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Volkswagen

A nemzetközi helyzet fokozódik! Ezt már Virág elvtárs is megmondta a Tanú című legendás filmben. Ám most nem akarok ideológiai vitát nyitni, csupán arra próbálok utalni, hogy nagyon felerősödött a „hétüléses” trend a városi terepjárók piacán. Ez pedig egyértelműen a mikrobuszok megtorpedózásának is tekinthető, hiszen hét személy szállítása már majdhogynem ipari mennyiség. Éppen ezért a Volkswagen is belátta, hogy elsősorban kényelmi funkcióit és extra tárházát kell fejlesztenie, ha versenyben akar maradni a teherszállítás mellett is.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Volkswagen

A guruló tégla tovább hasít

Hogy a Transporter Multivan hatodik generációjának dizájnvilágával nem sokat törődtek a VW szakemberei, az első ránézésre feltűnik. Hiszen vajmi kevés különbség fedezhető fel a T5-öshöz képest. A lámpák persze elöl-hátul megújultak és a hűtőrács is módosult, de a formavilág gyakorlatilag maradt ugyanaz. Az ötméteres hosszúságú és 1,9 méter magasságú karosszéria továbbra is a szögletes téglatest vagy a hasábszerű alakot hozza, amely nem az esztétikum, hanem a praktikum jegyében fogant valaha. Persze azért azt nem lehet mondani, hogy csúnya lenne a verda, sőt helyi értékén kezelve egészen tűrhetően néz ki, még elegáns delegációk is beleülhetnek egy reptéri transzfer, esetleg céges fuvar erejéig.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Volkswagen

Luxus iroda négy keréken

A nagy durranást és az igazi változásokat természetesen az utastérben lehet megtalálni. Ugyanis egy kisbusz esetében nem a külső, hanem a belső számít. Márpedig utóbbira a Volkswagen nagyon rágyúrt a Multivan esetében. Gyakorlatilag csak a pénztárca szabhat határt a vágyainknak, hiszen szinte nincs olyan extra, amit ne lehetne kérni és kapni ebbe a vasba. Ennek megfelelően az árpaletta is széles, mivel a fapados háromajtós alapmodell 10,7 milliójától eljuthatunk a fullos Highline kiadás 26 milliójáig is.

Ebből világosan kiderül, hogy mindenki a zsebének megfelelően válogathat. Azért érdemes kiemelni a talán legjobb funkciót, a variálhatóságot. Ez főként az üléseknél érhető tetten, hiszen a második sor 360 fokban forgatható, így akár egy mini tárgyalót is ki lehet alakítani hátul. Sőt ehhez egy alul, sínen mozgatható, kinyitható-összecsukható, s a székek alá rejthető kis asztal is csatlakozik. Persze a hűtő-fűtő doboz is remek, amelyben főként italokat lehet tartani. A hátsó bőr üléssor a kartámlákkal pedig valóban fenomenális, talán a kategória páholyának tekinthető. Én legalábbis ennél kényelmesebben még nem ültem.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Volkswagen

Technikai arzenál

Persze a hardver mellé szoftver is kell manapság a siker érdekében, ezért a Volkswagen igencsak felturbózta a T6 Multivan infotainment és biztonsági rendszerét. Előbbiben egy vadonatúj audio rendszer van, amelyet akár okostelefonnal vagy táblagéppel is össze lehet kapcsolni wifi segítségével, és máris szólhatnak azok az zenék, amelyek a kedvenceink. Persze a navigáció hasonlóképpen okosítható, de a márka Can-Net funkciója is működik friss közlekedési információkkal és hasznos tanácsokkal menet közben. Valamint tovább fokozza a kényelmet a hangvezérlés, amellyel fel lehet venni a telefont és navigációs pontot kérni a rendszertől.

Ami a biztonságot illeti, itt is bőséges a tárház. Elég csak kiemelni a fékasszisztenst, valamint a másodlagos fékező rendszert, amely ütközés után próbál segíteni.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Volkswagen

Négy lábon él

A Transporter utasszállítója nemcsak nagy, de négy lábon is él, köszönhetően a 4Motion összerékhajtásnak. Az érződik, hogy nagyon mélyre van helyezve a tömegközéppont, így egyáltalán nem billeg a 2,2 tonnás kocsi a kanyarokban lendületes tempónál sem. A kétliteres biturbós dízelmotor pedig elég jól húz, hiszen 204 lóerős csúcsteljesítményt és 450 newtonméter nyomatékot ad le. A gyorsulása is jó, 10 másodperc alatt 100 kilométer/órán van.

S ami még ennél is fontosabb, a futómű remek: elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros a felfüggesztés, valamint az adaptív lengéscsillapító is hasznos. Gyakorlatilag ha nem ér le a kocsi hasa, szinte mindenhol el lehet vele menni. Ez pedig nagy szó egy ilyen úri géptől. Nagyon jó vezetni, kár, hogy elég drága.