Legfrissebb hírek ÚJ

Volvo XC90 Excellence – ifjonc a luxusosztályban

Volvo XC90 Excellence – ifjonc a luxusosztályban

A svéd márka mindig is a magas minőségről volt híres, még azóta is, hogy kínai tulajdonba került. Ezt senki sem vitatja, hiszen főként a biztonságtechnika terén hagyományosan élen jár a Volvo. A vezérkar azonban úgy döntött, hogy ideje egy polccal feljebb kapaszkodni, s jó lenne a prémium mellett most már a luxus kategóriában is kipróbálni magukat. Ennek fényében dobták össze a legnagyobb városi terepjárójuk, az XC90-es fullextrás limitált szériáját.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Volvo

Nem tűnik elvetemült ötletnek felfelé tekinteni, hiszen a tulajdonos Geely jóvoltából a kínai és az ázsiai piacon is erőteljesen jelen van a brand. Arrafelé pedig igencsak kapósak a luxusterepjárók, így aztán a Volvónak is lehet keresnivalója, ezzel az igazi főnöki vagy elit autóval. Nehéz lenne ugyanis másként aposztrofálni ezt a vasat, ugyanis eleve úgy lett kialakítva, mint egy repülőgép busines class osztálya. Összesen négyen férnek el benne, mivel hátul is csak két külön ülés van beszerelve. Azt egyelőre nem lehet tudni, hozzánk mikor juthat el gép, amelyet Amerikában már limitált szériában kínálnak, nekem ott sikerült elvinni egy próbakörre.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Volvo

Luxus limó
Már a külső megjelenése is az eleganciát sugározza a fekete színben pompázó karosszériának, amelyen rengeteg díszítő elem látható, többek között a szegőléc mellett újdonságnak számít, hogy a B- és C-oszlop is krómmal lett bevonva. Nehéz lenne mást állítani, egyszerűen jó ránézni a Volvo extra verziójára, mert a formavilág és a stílus is tényleg harmóniában van.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Volvo

És akkor nyissunk be, hiszen ott van a Kánaán! Mindent hófehér napa bőrkárpit borít, az ülések pedig inkább fotelre emlékeztetnek. Olyan érzése van az embernek, hogy szégyell még csak beleülni is, nehogy összekoszolja ezt a szépséget. Azért rászánom magam és kipróbálom, s az kell mondani, ilyen kényelmes ülő alkalmatosságban eleddig még nem sikerült helyet foglalnom. Ráadásul teljesen lukacsos a felülete, ez is jelzi, fűthető, hűthető szellőztethető a cucc. Ja, azt majdnem kifejeltettem, hogy még masszázs is van benne. Ezt ugyan svédtornának nem lehet nevezni, valamivel csekélyebb az élvezeti értéke.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Volvo

Van zsákodban minden jó…
És akkor még nem is beszéltünk a luxus arzenálról, amelynek többsége egy hatalmas érintőképernyős infotainment és multimédia rendszerről működik. Érdemes kiemelni, a fejtámlákba épített kijelzőket, amelyeken filmet is lehet nézni út közben. Muszáj megjegyezni, tulajdonképpen ez tipikusan olyan autó, amelyben hátul utazni jó, ugyanis ott lehet igazán élvezni az életet. Azt már említettem, hogy a hátsó sorban csak két ülés van hatalmas lábtérrel.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Volvo

Ugyanis a tér egy középső konzolos oszloppal ketté van választva, ez minőségi fával lett beburkolva. Ez azonban még semmi, hiszen kihajtható asztalkák, italhűtő és a világhírű svéd Orefors gyár által készített kristálypoharak is a kényelmet szolgálják. Kérdés, hogy ki akar itt vezetni, amikor hátul ilyen buli van? Főleg, ha bekapcsoljuk a 18 hangszórós Bowers & Wilkins audiorendszert.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Volvo

Hátul van az első osztály
Természetesen azért a sofőr szerepét is magamra vállalom, hogy megtudjam, milyen lehet az ő életük. Na jó, persze inkább arra vagyok kíváncsi, hogyan működik az XC90-es. Azt érdemes tudni, hogy egy T8-as hibrid motorral van szerelve, amely 400 lóerős összteljesítményre képes, és 32 kilométert lehet megtenni vele tisztán villanyos üzemmódban. Azt nem is kell mondani, hogy szinte hangtalan a gép, és elég jól is húz. A nyolcsebességes automataváltó is egészen kiválóan van hangolva, hiszen alig hét másodperc alatt el lehet jutni nulláról 100 kilométer/órás tempóra. A végsebesség pedig 230 km/ó-ra van ígérve, bár erről ezúttal nem bizonyosodhattam meg. A futómű is kiegyensúlyozott, ám off roadozáshoz azért alkalmatlan. Gyorsan jegyezzük meg, ki lenne az az elvetemült, aki egy ilyen szépséget bevinne a mocsokba, hogy összekoszolja, ez nem arra lett kitalálva, még ha rendelkezik is összkerékhajtással.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Volvo

A menetpróba végén pedig jöhet a jól megérdemelt pihenő, megkértem az egyik helyi volvós kollégát, ugyan vigyen már el egy körre, hogy azt is megtapasztalhassam, hátul milyen az élet. Nos, nem kellett csalódnom, hiszen a fejedelmi a „fogadtatás”: hideg az ital, tényleg, mintha egy luxus utazáson venne részt az ember.