Csodálatos helyszíneken csapatott a Range Rover Evoque új generációs kiadása. Az összkerekes szabadidő-autó Görögországban kapcsolódott ki, a brit vállalat szerette volna bizonyítani, hogy nem csak az aszfaltutakon állja meg a helyét az SUV. Fantasztikus képsorozat örökítette meg a felejthetetlen kirándulást.
Tavak, valamint a tenger mellett, köves és sziklás terepen, óriási szélturbinák mentén vezetett az út, sőt még a Korinthoszi-csatornát átszelő hídon is áthaladt az Evoque. Az autó egyébként a D8 platformra épült, arra, amelyet a Discovery Sport és a Jaguar E-Pace is előszeretettel használ. Az építésnél nagy szilárdságú acélt és alumíniumot használtak a szakemberek – ezáltal a gép könnyebb és strapabíróbb lett az elődnél.
A 2 literes benzinmotorból van 200, 249 és 300 lóerős, míg a dízeltechnikából 150, 180 és 240 LE-s készül. A plug-in hibrid verzióhoz háromhengeres benzines aggregátot kínálnak – a 48 voltos enyhe hibrid rendszer 140 newtonméteres többletet kínál. Az összkerékhajtáshoz kilencfokozatú automataváltó kapcsolódik.
A 2011-ben megjelent Evoque a különleges dizájnja szempontjából mindig a márka kiemelkedő modelljének számított. Az új kiadást egy kicsit megvadították a Velartól kölcsönvett fogásokkal, plusz az R-Dynamic csomag még inkább megdobja a külsejét.
Érdekesség, hogy a belterében is felbukkannak velaros megoldások, így például a Touch Pro Duo információs és szórakoztató rendszer, amelyhez 10 hüvelykes érintőképernyő kapcsolódik. Az autót számos környezetbarát opcióval is lehet rendelni, mint például újrahasznosított műanyag és eukaliptusz kárpittal.
Több új technológia is bevezetésre került, mint a digitális ClearSight visszapillantó tükör és a külső kamerák képeit használó ClearSight Ground View rendszer. Utóbbi például megkönnyíti a parkolást vagy éppen a durvább terepen járást.
S, ha már terepjárás. A legmodernebb Terrain Response 2-t alkalmazza az aszfaltutat elhagyva a Range Rover Evoque és most már 600 milliméter mélységű vízben is elboldogul – korábban ez 500 mm volt.