Használt motor

Most akciósan nézik át a KTM-eket a tavaszi rajt előtt

Most akciósan nézik át a KTM-eket a tavaszi rajt előtt

Különleges akciót hirdetett a KTM Centrum, amely a jövő hónap elejéig tart. Így, mivel a motorokat mindig érdemes átvizsgáltatni téli szünet előtt, most éri meg lépni.

bővebben ...
Remek tipp olcsó fullos szervizelésre KTM-eseknek

Remek tipp olcsó fullos szervizelésre KTM-eseknek

A gép karbantartását és átvizsgálását nem lehet megúszni, ez szakértelmet igényel, és sokszor nem olcsó a díja, most azonban az osztrák márka híveinek van egy bomba ajánlat.

bővebben ...
Terepen robogók

Terepen robogók

Hiába jó egy áru, a népszerűsítéséhez, az eladásához marketing szükséges. Ha viszont a reklámduma megfelelő, tényleg lyukat lehet beszélni az emberek hasába, s akár a gyengébb minőség is simán értékesíthető. No meg az sem jelent gondot, hogy valamiről elhintsük, az első a kategóriájában, holott ez nem teljesen fedi a valóságot.

bővebben ...
Cagiva Elefant 900 ie Lucky Explorer: harcias elefánt

Cagiva Elefant 900 ie Lucky Explorer: harcias elefánt

Megy, mint az állat! És ezt nem csak a szóvicc miatt írjuk. A Cagiva Elefant valódi legenda, sokan az egyik legszebb dakaros motornak tartják. Ja, nem mellékesen a kilencvenes években kétszer meg is nyerte a világ legnehezebb terepversenyét, amelyet akkor még Afrikában rendeztek. Mint a neve is utal rá, nehézsúlyú gép, a korának megfelelő komoly potenciállal.

bővebben ...
M1NSK TRX300i: mini világjáró csajoknak

M1NSK TRX300i: mini világjáró csajoknak

Nem csak az 1 litereseké a világ. Nem bizony, akár 250 köbcentiméteres túraenduróval is nekivághatunk a kontinensek felfedezésének. A nagy, elhízott gépekhez képest a M1NSK gyár TRX300i modellje filigrán, ráadásul bizonyítandó, hogy szovjet sarjról van szó, probléma nélkül lenyomta a 10 ezer kilométeres Breszt-Dusanbe-ralit.

bővebben ...
Kapós a BMW R 1200 GS a hazai használt piacon

Kapós a BMW R 1200 GS a hazai használt piacon

A statisztikák szerint 2018-ban a németek nagy túravasa volt a legkelendőbb azok körében, akik nem új motort vásároltak. Egyáltalán nem meglepő, hiszen remek választásnak tűnik.

bővebben ...
Túraenduro a hazai használt motor piac királya

Túraenduro a hazai használt motor piac királya

Lehet, hogy sokan meglepődnek majd rajta, de a BMW R 1200 GS-ből kelt eddig el idén a legtöbb példány a hazai használt piacon. Természetesen importra kell gondolni, főként Németországból jöttek a vasak.

bővebben ...
Yamaha XT660Z Ténéré: kalandra született

Yamaha XT660Z Ténéré: kalandra született

Városi ficsúrok, beképzelt álterepesek, felfuvalkodott nagymenők, félre az útból! A kalandvágy érződik minden egyes alkatrészén, azért született, hogy az ismeretlent meghódítsa. A Yamaha XT660Z Ténéré ugyanúgy bandavezér, ahogy például megbízható útitárs vagy akár a sivatag felfedezője. Valódi vándor.

bővebben ...
Yamaha WR250R: terepre való kis szörnyeteg

Yamaha WR250R: terepre való kis szörnyeteg

„Több mint egyszerű terepmotor, magabiztosságot ad a tudás és a tapasztalatok fejlesztéséhez.” Na nézzük, mire utalnak a japánok! Yamaha WR250R: negyedliteres erdőjáró.

bővebben ...
Kawasaki KLX250: irány a természet! – Videók!

Kawasaki KLX250: irány a természet! – Videók!

„Járatlan ösvények és betonutak a városban, a földeken. Többcélú motor, egyetlen céllal.” Nem hangzik rosszul, a japánok vízhűtéses, négyütemű egyhengeres motorja kinézetre kifejezetten tetszetős, ráadásul korszerű. Itt egy újabb negyedliteres erdőjáró, a Kawasaki KLX250.

bővebben ...
Moto Morini Granpasso 1200: olasz dzsigoló

Moto Morini Granpasso 1200: olasz dzsigoló

Itt egy újabb olasz túrabakancs! A tavasz, ha nehezen is, de immáron visszavonhatatlanul megérkezett, úgyhogy ne kuksoljunk a négy fal között, irány a természet! Mondjuk, egy dögös itáliai enduróval, a Moto Morini Granpasso 1200-zal, amely egyszerűen vonzza a tekinteteket.

bővebben ...
Bimota DBx Enduro: szexi túrabakancs

Bimota DBx Enduro: szexi túrabakancs

Közeleg a jó idő, nincs is megfelelőbb program, mint kiszabadulni a zajos, büdös városból és magunkba szívni a friss levegőt a szabadban. Ha nem is a szelek szárnyán, de a motorunkon ülve elérni a kiszemelt úticélt és élvezni a pillanatot. Ahogy az olaszok mondják: dolce vita, azaz édes élet. Ezt kínálja a Bimota a Dbx Enduróval.

bővebben ...
KTM 690 Enduro R: keménykedő kistestvér

KTM 690 Enduro R: keménykedő kistestvér

A 690 Enduro R-rel a KTM már megint olyat alkotott, amellyel odakoppintott, sőt inkább odavert a konkurenciának, megette őket reggelire. Pedig nem versenygépről van szó, hanem hobbimotorról, azon belül viszont professzionális, minőségi technikát kínálnak a mattighofeniek.

bővebben ...
Triumph Scrambler 900: kísérti a múltat

Triumph Scrambler 900: kísérti a múltat

Ez tényleg időutazás. Visszarepít minket az ötvenes-hatvanas évek környékére. Ha az ember ráül a Triumph Scramblerre, gondolatban valahol Amerikában, mondjuk, Kaliforniában jár, amikor arrafelé kezdetét vette a nagy motoros őrület. Modern vonásokkal rendelkező retrogép, a faragatlanságával és a hibáival együtt egyszerűen lehengerlő.

bővebben ...
Húszmillióért vitték el John Lennon motorját!

Húszmillióért vitték el John Lennon motorját!

A szezon egyik legjobban várt árverését tartották a múlt hét végén, amelyen a Beatles egykori legendás zenésze által korábban használt Honda Monkey számított a fő attrakciónak.

bővebben ...
BMW R nineT Scrambler: klasszikus múltidéző

BMW R nineT Scrambler: klasszikus múltidéző

A BMW Motorrad mágusa ült a füstfelhőket eregető varázsgömb előtt, fölé hajolt, ráncos kezeivel a levegőt simogatta körülötte, majd hirtelen tágra nyílt a szeme, mint aki megvilágosodott. Vissza a múltba, az ötvenes-hatvanas-hetvenes évekbe! – kiáltott fel, s egyben kiadta a követendő utat a mérnököknek. A végeredmény egy klasszikus külsejű gép, amely finoman a földutakon is használható. A neve: R nineT Scrambler.

bővebben ...
Ducati Multistrada 1200 Enduro: a tereptúrázás dzsigolója

Ducati Multistrada 1200 Enduro: a tereptúrázás dzsigolója

A Ducatinál meghúzták a tutit. A Multistrada 1200 a megjelenésével, az erejével, a sokoldalúságával elkápráztatta még azokat is, akik nem tartoznak az olasz márka elkötelezett hívei közé. Ám most újabb hat betűt csaptak a nevéhez (Enduro), s úgy alakítgatták, hogy tényleg le lehessen vele térni a térképről. Szóval, elkészült a dizájnbetyár tereptúrázó.

bővebben ...
Yamaha Tracer 700: terepre hangolva

Yamaha Tracer 700: terepre hangolva

A Yamaha boszorkánykonyhájában ment a tanakodás, hogy miből lehetne pénzt csinálni. Aztán az egyik guru hangosan gondolkodva azt találta mondani, egy jól bevált modellt kellene terepesíteni, hiszen az enduróknak úgyis nagy a keletjük. Először az MT-09-ből lett Tracer, most pedig jött a kéthengeres kisöcsi, a 700-as, amely még nagyobbat szólhat.

bővebben ...
Ellopták a háborús veteránmotort

Ellopták a háborús veteránmotort

Elképesztő, de valakinek a Royal Enfield saját gyűjteményéből sikerült meglovasítania egy igazi ritkaságot. Az 1930-as években készített katonai vasnak eszmei értéke van.

bővebben ...
Husqvarna 701 Enduro: átcímkézett KTM

Husqvarna 701 Enduro: átcímkézett KTM

A KTM ugyan átvette az irányítást a Husqvarna felett, de azért igyekszik különálló márkaként kezelni. Persze, minden segítséget megad a „családtagnak”, így alkották meg például a 701 Endurót, amely az osztrákok 690 Enduro R platformjára épült – átemblémázták az eredeti gépet, de azért fejlesztettek is rajta. Mindenesetre, a modell imázsfilmjében arra buzdítják a vásárlókat, hogy a tengerparton, a sivatagban és a hegyvidéki terepen is nyugodt szívvel próbálják ki a motort.

bővebben ...
KTM 300 EXC: akadálypályára vele!

KTM 300 EXC: akadálypályára vele!

Az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályok, és előírások közepette jogosan adódik a kérdés: van-e még létlétjogosultsága a kétütemű technikának? Aki viszont kipróbálja a KTM szelepeket nélkülöző valamelyik modelljét, példának okáért a 300 EXC-t, valószínűleg azonnal rávágja: naná!

bővebben ...
Honda X-AVD: kétkerekű SUV

Honda X-AVD: kétkerekű SUV

Fura masina, az egyszer biztos. Robogó, amellyel elhagyható a városi forgalmas aszfaltút, s porolhatunk vele kedvünkre. A korábban City Adventure-nek, manapság már X-AVD-nek hívott Honda a scooter és az enduro keveréke – egészen új műfajt teremtve a kétkerekűek között.

bővebben ...
Yamaha Super Ténéré versus KTM 1190 Adventure R: gigászok csatája

Yamaha Super Ténéré versus KTM 1190 Adventure R: gigászok csatája

A japán és az osztrák behemót egymás ellen. Valódi nagyvadak harca. Legendás márkák túraendurói, amelyek a sztrádán bőven 200 kilométer/órás sebesség felett képesek repeszteni, de akkor sem dadognak, ha elfogy alóluk a műút. A 2014-ben frissítésen átesett Yamaha XT1200ZE Super Ténéré vagy a 2013-ban debütált KTM 1190 Adventure R? Erre a kérdésre (is) kerestük a választ.

bővebben ...
Eladó John Lennon motorja!

Eladó John Lennon motorja!

A Beatles legendás tagja, az egykori kiváló brit zenész egyik járgányát elárverezik márciusban. A Honda Monkeyt hazai birtokán használta, mielőtt Amerikába költözött.

bővebben ...
Suzuki DL650 V-Strom és V-Strom XT: a nagy testvér kicsiben

Suzuki DL650 V-Strom és V-Strom XT: a nagy testvér kicsiben

A Suzuki újabb csavart tett a kis V-Strom történetébe. A DL650 és a kalandmotoros jegyekkel megvadított XT is kelendő portéka, nem lehet panaszuk a japánoknak, ám most amolyan fazonszabászatot tartottak a mérnökök, igazítottak a modellek megjelenésén, sőt technikailag is ütősebbé tették.

bővebben ...
Mash 400 Adventure: pehelysúlyú kínai kalandor

Mash 400 Adventure: pehelysúlyú kínai kalandor

A tizedes meg a többiek óta tudjuk, az oroszok már a spájzban vannak, de nem árt figyelni a kínaiakra is. Ugyanis már tényleg mindenhol megjelentek, így például a túraendurók palettáján igyekeznek letenni kéznyomatukat. Négy tigris piaci gagyi a Mash 400 Adventure vagy használható motor? Ahogy mondani szokták, próba, szerencse – már, aki elég bátor hozzá

bővebben ...
Honda XL650V Transalp: a Sivatag királynőjének utódja

Honda XL650V Transalp: a Sivatag királynőjének utódja

A Dakar-legenda, az Africa Twin utódjának szánta a Honda a Transalpot, s bár a „mester” szintjére sohasem ért fel, azért kifejezetten kedvelt modell lett belőle. Három típus (XL600V, XL650V és XL700V) készült belőle – a „Sivatag királynőjének” a terepképességeit kevésbé, a megbízhatóságát viszont maximálisan örökölte.

bővebben ...
Honda CRF450R: krosszalkodásra született

Honda CRF450R: krosszalkodásra született

Körülbelül nyolc esztendő semmittevést követően a Honda erőteljesen hozzányúlt és nem csak úgy hányaveti módon, hanem valóban frissítette az ütős krosszmotorját, a CRF450R-t. Ám, mielőtt még nagyon megszoknánk az új modellt, már a 2018-as verzió változásai is napvilágot láttak.

bővebben ...
Yamaha XT1200ZE Super Ténéré: japán behemót

Yamaha XT1200ZE Super Ténéré: japán behemót

Szépen megnőtt. A 265 kilogramm tekintélyes menetkész súly, még a túraendurók között is. A Yamaha mérnökei nem foglalkoztak a számokkal, amikor évekkel ezelőtt az 1200-as Super Ténérét megalkották. Az addig oké, hogy nagy járgány, nagy élvezet – de ki gondolt a világot két keréken felfedező kalandorokra?

bővebben ...
Royal Enfield Himalayan: múltidős kalandor

Royal Enfield Himalayan: múltidős kalandor

Az öreg kontinensre is begurult az indiai Royal Enfield első túraendurója, de minden bizonnyal nem dönti rabigába az európai piacot a Himalayan. Technikailag elavult, motorikusan is gyengus, viszont strapabírónak és a legnagyobb erényével, az alacsony árával próbálja palástolni, sőt elfeledtetni az árnyoldalait.

bővebben ...
Aprilia Caponord 1200 Rally: látszólag terepre való

Aprilia Caponord 1200 Rally: látszólag terepre való

Az Apriliánál értik a dörgést. Dörzsölt fickók irányítják a céget, tudják, hogyan kell pénzt „csinálni”. Előbb előjöttek a Caponorddal, amely az aszfaltbetyárok kedvében járt, aztán nem sokkal később csatába küldték a modell átalakított változatát, mégpedig azzal a nem titkolt céllal, hogy a túraendurók harcmezején bizonyítson. Az 1200 Rally pedig jó katonaként, elkezdte az előrenyomulást.

bővebben ...
Suzuki V-Strom 250 ABS: mini kalandor

Suzuki V-Strom 250 ABS: mini kalandor

Igazságtalan, hogy a túramotorozás a nagyok kiváltsága, így a BMW, a KTM és most már a Suzuki is igyekszik maximotort kínálni a kalandoroknak. Az izmos 1000-es és a népszerű 650-es V-Strom után itt a kisöcsi, a 248 köbcentis minigép, amely nem titkoltan idővel óriássá akar nőni a szegmensben.

bővebben ...
KTM 950 R Super Enduro: a vadon ura

KTM 950 R Super Enduro: a vadon ura

Az első kéthengeres KTM hard enduro az elmúlt bő egy évtizedben nem csak bizonyított, de valódi kedvencé vált. A hatalmas erejével teljesen új dimenziót nyitott a terepmotorozásban – a nevéhez méltó a 950 R Super Enduro és piszok kemény.

bővebben ...
BMW R 1200 GS: túraenduro álomkivitelben

BMW R 1200 GS: túraenduro álomkivitelben

Kisgyerekként imádtam a világháborús filmeket, amelyekben bufla boxer motorokkal száguldoztak a németek. Ez a kétkerekű modell végigkísérte a BMW szellemiségét egészen napjainkig, és ekkora tapasztalattal az R 1200 GS csak tökéletes lehet. Ahányszor megláttam az R 1100 GS, az R 1150 GS, majd az „ezerkettes” modelleket, mindig könnybe lábadt a szemem, hogyan lehet valami ennyire ormótlanul szép.

bővebben ...
Honda XRV750 Africa Twin: az uralkodó földi helytartója

Honda XRV750 Africa Twin: az uralkodó földi helytartója

A Dakar-győzelmeket arató legenda, a Sivatag királynőjének az egyenes ági leszármazottja, amely versenygéneket örökölt. Az 1989-től egészen 2003-ig gyártott modell minden idők egyik legnépszerűbb terepmotorja, amelyről sok mindent elárul, a legnagyobb hibájának azt róják fel, hogy idősebb korára is makacsul tartja az árát.

bővebben ...
 Triumph Tiger 800 XC: igazi vadmacska

Triumph Tiger 800 XC: igazi vadmacska

Harapós Tigris a háromoroszlánosok hazájából! A britek (angolok) túraendurója, a Triumph Tiger 800 XC a nevéhez méltóan agresszív, a legkisebb gázadásra ugrik és harap. A vadmacskát nem titkoltan azzal a céllal kergették be a GS-piacra, hogy a gyártó számára kitépjen egy darabot belőle.

bővebben ...