Elképesztő akcióval lehet KTM-nagyvadakat venni
Az osztrák márka hazai bázisa szinte hihetetlen kedvezményt biztosít az idei 1290-es modelljeire, beszámítható a régi motor, és le lehet törni az árakat.
bővebben ...Az osztrák márka hazai bázisa szinte hihetetlen kedvezményt biztosít az idei 1290-es modelljeire, beszámítható a régi motor, és le lehet törni az árakat.
bővebben ...A KTM Centrum az általa forgalmazott márkákat kedvezményes áron átvizsgálja, garantáltan megéri most belevágni ebbe az akcióba a motorosszezon kezdete előtt.
bővebben ...Egy 890 Adventure-re lehet lecsapni, amely az egyik legjobb túraenduro a kategóriájában. Mivel használt, egész jó áron lehet megkaparintani az osztrák márka hazai bázisán.
bővebben ...Nem akármilyen retró vasra lehet lecsapni, ugyanis a Mondial csemegéje kínálja magát. Érdemes megnézni.
bővebben ...A két márkahazai bázisán, bekerültek a kínálatba az alig használt tesztmotorok, amelyek között igazi csemegék vannak off roaderek számára is.
bővebben ...Az osztrák gyártó hazai bázisán hamarosan elérhető lesz egy csomó kitűnő állapotban lévő már használt modell. Érdemes lesz ellátogatni ha valaki újítani szeretne egy vasat.
bővebben ...Megy, mint az állat! És ezt nem csak a szóvicc miatt írjuk. A Cagiva Elefant valódi legenda, sokan az egyik legszebb dakaros motornak tartják. Ja, nem mellékesen a kilencvenes években kétszer meg is nyerte a világ legnehezebb terepversenyét, amelyet akkor még Afrikában rendeztek. Mint a neve is utal rá, nehézsúlyú gép, a korának megfelelő komoly potenciállal.
bővebben ...Bővítette kínálatát az osztrák motorgyártó hazai bázisa, ugyanis már nemcsak új vasakra lehet lecsapni, hanem régebbi modellek is vannak a placcon.
bővebben ...Különleges akciót hirdetett a KTM Centrum, amely a jövő hónap elejéig tart. Így, mivel a motorokat mindig érdemes átvizsgáltatni téli szünet előtt, most éri meg lépni.
bővebben ...A gép karbantartását és átvizsgálását nem lehet megúszni, ez szakértelmet igényel, és sokszor nem olcsó a díja, most azonban az osztrák márka híveinek van egy bomba ajánlat.
bővebben ...Nem csak az 1 litereseké a világ. Nem bizony, akár 250 köbcentiméteres túraenduróval is nekivághatunk a kontinensek felfedezésének. A nagy, elhízott gépekhez képest a M1NSK gyár TRX300i modellje filigrán, ráadásul bizonyítandó, hogy szovjet sarjról van szó, probléma nélkül lenyomta a 10 ezer kilométeres Breszt-Dusanbe-ralit.
bővebben ...Ezzel a kétkerekű járgánnyal csapatott Steve McQueen a klasszikus háborús filmben, utána pedig az eredeti tulajdonosa, a kaszkadőr Bud Ekins nemzetközi versenyt nyert vele. Most elárverezik.
bővebben ...A statisztikák szerint 2018-ban a németek nagy túravasa volt a legkelendőbb azok körében, akik nem új motort vásároltak. Egyáltalán nem meglepő, hiszen remek választásnak tűnik.
bővebben ...Lehet, hogy sokan meglepődnek majd rajta, de a BMW R 1200 GS-ből kelt eddig el idén a legtöbb példány a hazai használt piacon. Természetesen importra kell gondolni, főként Németországból jöttek a vasak.
bővebben ...Városi ficsúrok, beképzelt álterepesek, felfuvalkodott nagymenők, félre az útból! A kalandvágy érződik minden egyes alkatrészén, azért született, hogy az ismeretlent meghódítsa. A Yamaha XT660Z Ténéré ugyanúgy bandavezér, ahogy például megbízható útitárs vagy akár a sivatag felfedezője. Valódi vándor.
bővebben ...„Több mint egyszerű terepmotor, magabiztosságot ad a tudás és a tapasztalatok fejlesztéséhez.” Na nézzük, mire utalnak a japánok! Yamaha WR250R: negyedliteres erdőjáró.
bővebben ...„Járatlan ösvények és betonutak a városban, a földeken. Többcélú motor, egyetlen céllal.” Nem hangzik rosszul, a japánok vízhűtéses, négyütemű egyhengeres motorja kinézetre kifejezetten tetszetős, ráadásul korszerű. Itt egy újabb negyedliteres erdőjáró, a Kawasaki KLX250.
bővebben ...Ej’, ha ezt Rumcájsz megélhette volna! A suszterből lett zsivány a feleségével, Mankával és gyerekével, Csibészkével járta a Jičín melletti rengeteget – gyalog. Pedig, milyen jó hasznát vette volna, mondjuk egy japán erdőjárónak. Na, azzal aztán betyárkodhatott volna kedvére. Biza, csak pislákolt volna nagyokat ádáz ellenfele, a gonosz gróf úr.
bővebben ...Itt egy újabb olasz túrabakancs! A tavasz, ha nehezen is, de immáron visszavonhatatlanul megérkezett, úgyhogy ne kuksoljunk a négy fal között, irány a természet! Mondjuk, egy dögös itáliai enduróval, a Moto Morini Granpasso 1200-zal, amely egyszerűen vonzza a tekinteteket.
bővebben ...Közeleg a jó idő, nincs is megfelelőbb program, mint kiszabadulni a zajos, büdös városból és magunkba szívni a friss levegőt a szabadban. Ha nem is a szelek szárnyán, de a motorunkon ülve elérni a kiszemelt úticélt és élvezni a pillanatot. Ahogy az olaszok mondják: dolce vita, azaz édes élet. Ezt kínálja a Bimota a Dbx Enduróval.
bővebben ...A 690 Enduro R-rel a KTM már megint olyat alkotott, amellyel odakoppintott, sőt inkább odavert a konkurenciának, megette őket reggelire. Pedig nem versenygépről van szó, hanem hobbimotorról, azon belül viszont professzionális, minőségi technikát kínálnak a mattighofeniek.
bővebben ...Ez tényleg időutazás. Visszarepít minket az ötvenes-hatvanas évek környékére. Ha az ember ráül a Triumph Scramblerre, gondolatban valahol Amerikában, mondjuk, Kaliforniában jár, amikor arrafelé kezdetét vette a nagy motoros őrület. Modern vonásokkal rendelkező retrogép, a faragatlanságával és a hibáival együtt egyszerűen lehengerlő.
bővebben ...A szezon egyik legjobban várt árverését tartották a múlt hét végén, amelyen a Beatles egykori legendás zenésze által korábban használt Honda Monkey számított a fő attrakciónak.
bővebben ...A BMW Motorrad mágusa ült a füstfelhőket eregető varázsgömb előtt, fölé hajolt, ráncos kezeivel a levegőt simogatta körülötte, majd hirtelen tágra nyílt a szeme, mint aki megvilágosodott. Vissza a múltba, az ötvenes-hatvanas-hetvenes évekbe! – kiáltott fel, s egyben kiadta a követendő utat a mérnököknek. A végeredmény egy klasszikus külsejű gép, amely finoman a földutakon is használható. A neve: R nineT Scrambler.
bővebben ...A Ducatinál meghúzták a tutit. A Multistrada 1200 a megjelenésével, az erejével, a sokoldalúságával elkápráztatta még azokat is, akik nem tartoznak az olasz márka elkötelezett hívei közé. Ám most újabb hat betűt csaptak a nevéhez (Enduro), s úgy alakítgatták, hogy tényleg le lehessen vele térni a térképről. Szóval, elkészült a dizájnbetyár tereptúrázó.
bővebben ...A Yamaha boszorkánykonyhájában ment a tanakodás, hogy miből lehetne pénzt csinálni. Aztán az egyik guru hangosan gondolkodva azt találta mondani, egy jól bevált modellt kellene terepesíteni, hiszen az enduróknak úgyis nagy a keletjük. Először az MT-09-ből lett Tracer, most pedig jött a kéthengeres kisöcsi, a 700-as, amely még nagyobbat szólhat.
bővebben ...Elképesztő, de valakinek a Royal Enfield saját gyűjteményéből sikerült meglovasítania egy igazi ritkaságot. Az 1930-as években készített katonai vasnak eszmei értéke van.
bővebben ...A KTM ugyan átvette az irányítást a Husqvarna felett, de azért igyekszik különálló márkaként kezelni. Persze, minden segítséget megad a „családtagnak”, így alkották meg például a 701 Endurót, amely az osztrákok 690 Enduro R platformjára épült – átemblémázták az eredeti gépet, de azért fejlesztettek is rajta. Mindenesetre, a modell imázsfilmjében arra buzdítják a vásárlókat, hogy a tengerparton, a sivatagban és a hegyvidéki terepen is nyugodt szívvel próbálják ki a motort.
bővebben ...Az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályok, és előírások közepette jogosan adódik a kérdés: van-e még létlétjogosultsága a kétütemű technikának? Aki viszont kipróbálja a KTM szelepeket nélkülöző valamelyik modelljét, példának okáért a 300 EXC-t, valószínűleg azonnal rávágja: naná!
bővebben ...Fura masina, az egyszer biztos. Robogó, amellyel elhagyható a városi forgalmas aszfaltút, s porolhatunk vele kedvünkre. A korábban City Adventure-nek, manapság már X-AVD-nek hívott Honda a scooter és az enduro keveréke – egészen új műfajt teremtve a kétkerekűek között.
bővebben ...A japán és az osztrák behemót egymás ellen. Valódi nagyvadak harca. Legendás márkák túraendurói, amelyek a sztrádán bőven 200 kilométer/órás sebesség felett képesek repeszteni, de akkor sem dadognak, ha elfogy alóluk a műút. A 2014-ben frissítésen átesett Yamaha XT1200ZE Super Ténéré vagy a 2013-ban debütált KTM 1190 Adventure R? Erre a kérdésre (is) kerestük a választ.
bővebben ...A Beatles legendás tagja, az egykori kiváló brit zenész egyik járgányát elárverezik márciusban. A Honda Monkeyt hazai birtokán használta, mielőtt Amerikába költözött.
bővebben ...A Suzuki újabb csavart tett a kis V-Strom történetébe. A DL650 és a kalandmotoros jegyekkel megvadított XT is kelendő portéka, nem lehet panaszuk a japánoknak, ám most amolyan fazonszabászatot tartottak a mérnökök, igazítottak a modellek megjelenésén, sőt technikailag is ütősebbé tették.
bővebben ...A tizedes meg a többiek óta tudjuk, az oroszok már a spájzban vannak, de nem árt figyelni a kínaiakra is. Ugyanis már tényleg mindenhol megjelentek, így például a túraendurók palettáján igyekeznek letenni kéznyomatukat. Négy tigris piaci gagyi a Mash 400 Adventure vagy használható motor? Ahogy mondani szokták, próba, szerencse – már, aki elég bátor hozzá
bővebben ...A Dakar-legenda, az Africa Twin utódjának szánta a Honda a Transalpot, s bár a „mester” szintjére sohasem ért fel, azért kifejezetten kedvelt modell lett belőle. Három típus (XL600V, XL650V és XL700V) készült belőle – a „Sivatag királynőjének” a terepképességeit kevésbé, a megbízhatóságát viszont maximálisan örökölte.
bővebben ...Körülbelül nyolc esztendő semmittevést követően a Honda erőteljesen hozzányúlt és nem csak úgy hányaveti módon, hanem valóban frissítette az ütős krosszmotorját, a CRF450R-t. Ám, mielőtt még nagyon megszoknánk az új modellt, már a 2018-as verzió változásai is napvilágot láttak.
bővebben ...Szépen megnőtt. A 265 kilogramm tekintélyes menetkész súly, még a túraendurók között is. A Yamaha mérnökei nem foglalkoztak a számokkal, amikor évekkel ezelőtt az 1200-as Super Ténérét megalkották. Az addig oké, hogy nagy járgány, nagy élvezet – de ki gondolt a világot két keréken felfedező kalandorokra?
bővebben ...Az öreg kontinensre is begurult az indiai Royal Enfield első túraendurója, de minden bizonnyal nem dönti rabigába az európai piacot a Himalayan. Technikailag elavult, motorikusan is gyengus, viszont strapabírónak és a legnagyobb erényével, az alacsony árával próbálja palástolni, sőt elfeledtetni az árnyoldalait.
bővebben ...Az Apriliánál értik a dörgést. Dörzsölt fickók irányítják a céget, tudják, hogyan kell pénzt „csinálni”. Előbb előjöttek a Caponorddal, amely az aszfaltbetyárok kedvében járt, aztán nem sokkal később csatába küldték a modell átalakított változatát, mégpedig azzal a nem titkolt céllal, hogy a túraendurók harcmezején bizonyítson. Az 1200 Rally pedig jó katonaként, elkezdte az előrenyomulást.
bővebben ...Igazságtalan, hogy a túramotorozás a nagyok kiváltsága, így a BMW, a KTM és most már a Suzuki is igyekszik maximotort kínálni a kalandoroknak. Az izmos 1000-es és a népszerű 650-es V-Strom után itt a kisöcsi, a 248 köbcentis minigép, amely nem titkoltan idővel óriássá akar nőni a szegmensben.
bővebben ...Az első kéthengeres KTM hard enduro az elmúlt bő egy évtizedben nem csak bizonyított, de valódi kedvencé vált. A hatalmas erejével teljesen új dimenziót nyitott a terepmotorozásban – a nevéhez méltó a 950 R Super Enduro és piszok kemény.
bővebben ...Kisgyerekként imádtam a világháborús filmeket, amelyekben bufla boxer motorokkal száguldoztak a németek. Ez a kétkerekű modell végigkísérte a BMW szellemiségét egészen napjainkig, és ekkora tapasztalattal az R 1200 GS csak tökéletes lehet. Ahányszor megláttam az R 1100 GS, az R 1150 GS, majd az „ezerkettes” modelleket, mindig könnybe lábadt a szemem, hogyan lehet valami ennyire ormótlanul szép.
bővebben ...A Dakar-győzelmeket arató legenda, a Sivatag királynőjének az egyenes ági leszármazottja, amely versenygéneket örökölt. Az 1989-től egészen 2003-ig gyártott modell minden idők egyik legnépszerűbb terepmotorja, amelyről sok mindent elárul, a legnagyobb hibájának azt róják fel, hogy idősebb korára is makacsul tartja az árát.
bővebben ...Harapós Tigris a háromoroszlánosok hazájából! A britek (angolok) túraendurója, a Triumph Tiger 800 XC a nevéhez méltóan agresszív, a legkisebb gázadásra ugrik és harap. A vadmacskát nem titkoltan azzal a céllal kergették be a GS-piacra, hogy a gyártó számára kitépjen egy darabot belőle.
bővebben ...