Igen, nézzék meg jobban, a lakókocsit húzó jármű nem más, mint egy kétütemű Trabant. Illetve, annak egy speciális, átalakított változata. Az 1957-től 1991-ig gyártott „papír Jaguarból” eladtak több mint hárommillió darabot, de hogy ilyen nem készült az egykori Népi Demokratikus Köztársaságban, az egyszer biztos!
Mi ez a fura szerkezet? Zwickauban például a 3,55 méter hosszú, 1,5 m széles, 1,44 m magas, 2,12 m tengelytávolságú, 615 kilogrammos, 26 lóerős motorral működő modell volt a szabvány, ez a gép viszont szemmel láthatóan másfajta jószág.
A dizájn szinte ugyanaz, de a Lengyelországban lekapott Trabi emelt hasmagasságú terepjáróra, minden bizonnyal egy Suzuki Samuraira épült.
Komoly felfüggesztést, laprugókat és merev tengelyeket kapott, első ránézésre úgy tűnik, akár off road körülmények között is hasznos lehet.
Érdekesség, hogy még bukócsövekkel is megerősítették, nem mellékesen még különlegesebbé téve az egyébként összkerekes autót.
Az nem derült ki, hogy milyen motor van a hegyi szerpentinen lakókocsit vontató jószágban és mennyi időbe telt az átépítése, de hogy dögös, az vitathatatlan.