Nézzük a képernyőt, peregnek a filmkockák, s ahogy múlik az idő, egyre inkább tudatosul bennünk: a szovjet járműipar verhetetlen volt, ha terepjárásra alkalmas csodatechnikákról volt szó. Eszeveszetten jó, valódi hatásvadász reklámok a múlt századból Már rohannánk is megvenni az összkerekes klasszik Lada Nivát, a vízen járó UAZ Huntert vagy éppen a hegymászó Ural teherautót.
Valódi gyöngyszemekre bukkantunk az interneten. Régi reklámokra, amelyek évtizedekkel ezelőtt hasítottak a televízióban vagy például a mozikban.
Az egykori Szovjetunió büszkeségei, az ország járműiparának klasszikusai. Tegyük hozzá, ezek a gépek a mai napig működőképesek és akár Szibéria járhatatlan területein is elboldogulnak.
A Lada Nivát például abszolút az aszfaltút melletti világ meghódítására fejlesztették ki a hetvenes években. A kritikusok azt tartják a világ egyik első önhordó karosszériás modelljéről, hogy jó a terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, pazar a fűtése és a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt.
Az UAZ az Uljanovszki Autógyár terepjárója. A Vörös Hadsereg és a Varsói Szerződés tagállamai részére lett kifejlesztve, illetve az ejtőernyős deszantcsapatok igényeit is figyelembe vették a tervezés során.
Egyszerű szerkezete és kis karbantartási igénye miatt széleskörűen elterjedt a katonai és a polgári piacokon, népszerű járműtípus napjainkban is az egykori szovjet tagállamokban. Az első példány 1972-ben készült el, a Hunter már modernkori változat.
Az Ural teherautó elődje már a negyvenes években megjelent. A hatvanas-hetvenes esztendőkben pedig a csúcsra járatták. A strapabíró alvázának és nagy magasságának, remek terepjáró képességének köszönhetően kedvelt monstrum.
Könnyű a javítása és a fenntartása, nemhiába alkalmazzák a hadseregben is.