Legfrissebb hírek ÚJ

Ford F-Series: az eminens osztály

Ford F-Series: az eminens osztály

Amerika autós történelmének egyik meghatározó produktuma a Ford F-osztálya, amelyben 1948-óta már a tizenharmadik generáció nevelkedik. A nagyméretű pickupok etalonja az F-150, amely a statisztikák szerint az elmúlt több mint négy évtizedben az Egyesült Államok legnépszerűbb kocsija volt, ebből a típusból adták el a legtöbbet.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia

A Ford hatalmas tapasztalatokkal rendelkezett az autógyártásban, és a piacot is tökéletesen fel tudta mérni. Márpedig óriási igény volt egy platós haszongépjárműre az államokban, amikor 1948-ban piacra dobták az F-1-et. A több mint 4 méter hosszú járgány egy 2,4 méteres platnit kapott – ilyen terebélyes rakodóhely korábban csak a teherautókat jellemezte. Valóban nagy dobás volt ez, hiszen a II. világháború véget értével újra a gazdaságra lehetett koncentrálni. Egyrészt lett pénz kocsi vásárlásra, másrészt volt mit szállítani. A hathengeres 95 lóerős motor megbirkózott a feladattal, de az első generáció fejlődésével az 1952-es „ballagásra” a F-8-as már 180 lóerős blokkot kapott. Lehetett front- és összkerékhajtással is kapni – utóbbi előállításához egyelőre külső segítséget kért a gyár.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia

A második generáció még nagyobb szám volt – szó szerint –, hiszen az F-1-es ből F-100-as lett. A paletta az F-360-ig terjedt, s ezt már külföldön, Brazíliában is gyártották. Azután 1959-től a Ford az igények általi nyomás hatására saját maga készítette az összkerekes autókat.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia

Az 1960-as években laposabb és kissé hosszabb lett a kasztni, amely egyre kevésbé hasonlított már a teherautókéra. Ezzel még sikeresebb lett a produktum, hiszen a fiatalok felé nyitott. Ebben az időben kezdett ugyanis divattá válni a vezetés, ez pedig egy viszonylag megfizethető terméknek számított, annak ellenére, hogy a motor jócskán megnőtt, hiszen már 5,8 literes verzióban is lehetett kapni, 208 lóerővel.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia

Az 1970-es években nagy újításnak számított az iparágban, hogy a Ford ennél az osztálynál alkalmazta először a galvanizált acélt. Ráadásul a legendás Ranger elnevezés is megjelent, amely azóta külön modellt kapott.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia

Az 1980-as esztendőkben a növekedés volt a jellemző, mind a kasztni, mind az erőforrás tekintetében. A konkurencia ugyanis nyomulni kezdett ezért nem lehetett ülni a babérokon. Hosszban a hat métert, köbcentiben pedig a 7,5 litert is sikerült meghaladni.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia

Az 1990-es években a tervezést a sportosság és az áramvonalasság jegyében dolgozták át. Ez bizony rá is fért a kockára, amely formásabb lett ugyan, de azért maradt jellegzetesen szögletes. Végülis nagyon nem is lehet variálni egy pickupot, mert groteszk és megosztó lesz.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia

A 2000-es években az automatizálás volt a jellemző, hiszen a sebességváltót már ilyen kiadásban is lehetett választani, s természetese az elektronika is rengeteget fejlődött a kor követelményeinek megfelelően. A benzinfaló motorok is összementek 5 liter körülire.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia

Napjainkban fontos újítás, hogy a platós járgányt már dupla kabinnal is lehet kapni, így öten is beülhetnek, és a rakománynak szánt felület sem ment közben össze. Az F-150 manapság is az egyik legnépszerűbb modell a világon ebben a kategóriában, idén érkezett a legújabb generáció.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Wikipedia