Az 1970-es évek közepén az amerikai hadseregnek szüksége volt egy új, többcélú 4x4-es járműre a Jeep helyett. Ezért 61 vállalatot kért fel, hogy terjesszen elő javaslatot olyan terepjáróra, amely különféle konfigurációkban is hadra fogható: akkor is megbízhatóan működik, ha páncéltörő rakéta vagy másfajta fegyver van rászerelve, de akár mentőautóként is használható. A Teledyne Continental Cheetah volt az egyik jelöt, de végül a Humvee lett a befutó.
A benyújtott tervek közül csak három jutott el a prototípus fázisig, ezek közül az egyik a Teledyne Continental Cheetah volt. Tizenegy darab készült belőle, de mégsem találták elég jónak ahhoz, hogy szerződést kapjon. Ezt a rivális AM General járműje, az M998, ismertebb nevén a Humvee érdemelte ki.
A Teledyne Continental Cheetah állítólag az 1970-es évek végén készült Lamborghini Cheetah-n, egy katonai stílusú 4x4-es terepjárón alapult.
Cső acélvázzal és alumínium karosszériával készült. Összkerékhajtással, független első és hátsó felfüggesztéssel rendelkezett. A fejlesztési folyamat során három motort is kipróbált a gyártó. A Chrysler 5,9 literes V8-as volt az első választási lehetőség, de ezt felváltotta egy soros hatos Volvo dízel, majd egy International 6,9 literes V8-as dízeltechnika.
Ezt a végső aggregátot előre szerelték fel, és 172 lóerős csúcsteljesítményre, valamint 420 newtonméteres maximális nyomatékra volt képes. A Chrysler A727 háromfokozatú automata sebességváltóján keresztül mind a négy kerékre vagy csak a hátsókra jutott az erő.
Most eladó (Mecum Auctions) a tizenegy eredeti példány egyike. Ez az egyik későbbi prototípus, amelyet az International 6,9 literes V8-as motorjával szereltek fel, és a kinézete alapján kiváló állapotban kínálják. Az autó olívazöld színű, a sárvédők és az ajtók feketék. A Teledyne Continental Cheetah belseje meglehetősen minimalista, a katonai járművekre jellemző spártai elrendezéssel: négyszemélyes ülőhellyel és hátul raktérrel rendelkezik.
Forrás: youtube