Több mint fél évszázada egy osztrák autószerelő, Kurt Kretzner átépített egy Volkswagen T1 Type 2 kisbuszt. A tervezés és a kivitelezés körülbelül négy esztendeig tartott, a végeredmény pedig félig lánctalpakon, félig kerekeken guruló, Half-Track Fox névre keresztelt valódi terepszörny lett.
A VW négytengelyes. Az első kettőn 14 colos gumiabroncsokkal ellátott kerekek vannak, míg a hátsó kettőn lánctalp biztosítja az előrehaladást. A jármű fordulóköre körülbelül 10 méterre módosult.
A vas 1,2 literes motorja 33 lóerős, a végsebessége 35 kilométer/óra. Mindegyik kerék féket kapott, de differenciálművel is ellátták a modellt. Kretzner a munka elvégzése után vadászoknak, erdészeknek, hegyi mentőknek, hüttéknek, orvosi egységeknek, extrém helyszíneken dolgozó karbantartóknak ajánlotta fel a Volkswagent.
A Half-Track Fox végül 2018-ban került a Volkswagen Haszonjárművek tulajdonába. Ott kezdték el felújítani, rendbe hozni, restaurálni. Teljesen szétszerelték, csavarjaira szedték, a belterének kialakításakor fenyő- és bükkfát használtak fel a szakemberek. A járgányt egyébként már ki is próbálták terepen és remekül vizsgázott.