Legfrissebb hírek ÚJ

Mercury M47: a Ford F-sorozat kanadai változata, az elfeledett pickup

Mercury M47: a Ford F-sorozat kanadai változata, az elfeledett pickup

A kisteherautók, a pickupok Észak Amerikában (nem csak az Egyesült Államokban) mindig kedvencnek számítottak. Az eladások csúcsán a Ford és az F-sorozat darabjai állnak (az F-150 abszolút listavezető) – most egy olyan családtag újult meg, amelyet csak 1946 és 1968 között gyártottak, s főleg Kanadában fogyott jól. Íme, egy mára már elfeledett platós, az 1950-ben készült összkerekes Mercury M47.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Mercury M47
A Ford F-sorozat kanadai verziója, de már több mint fél évszázada nem gyártják

Mercury. A név talán ismerősen cseng, anno a Ford márkanév alá tartozott, de 2011-ben kivezették a piacról, egyszerűen a néhány évvel korábban kirobbant pénzügyi világválság áldozata lett. Még 1938-ban alapították a céget és nyolc esztendővel később, az M-sorozattal vetette bele magát a pickupok közötti küzdelembe.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Újraélesztették
Az 1950-ben gyártott platóst teljesen felújították, szebb mint újkorában

Olyan járműről van szó, amely gyakorlatilag az F-sorozat újratöltött verziója és elsősorban a kanadai piacra szánta a Ford. Az M-széria 1968-ban bukott el, minden bizonnyal az azóta eltelt több mint fél évszázad az oka, hogy alig lehet belőle üzemképes változatot találni. Ám most ráleltünk egy M47-esre, amely a koronavírus-járvány megfékezése után a Barrett-Jackson aukcióján kereste szerető gazdáját.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Népszerű volt
Kanadában nagy keletje volt, mégsem húzta sokáig

Teljesen megújult a Mercury, olyan, mintha most gurult volna ki az üzemből. A márka specifikus hűtőrácsával és kontrasztos külső színvilággal van ellátva, de a beltere is két tónusú. A kivitelező ragaszkodott az eredeti kinézethez, még a mintázat is maradt olyan, amilyet anno megálmodtak a vasnak.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Megbízható technika
V8-as motor dolgozik az autó elejében

A motorháztető V8-as technikát rejt, ám a hengerűrtartalomról és a teljesítményéről nincs hír. Ami viszont biztos, hogy háromfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik az aggregáthoz.