Ázsiában is népszerűek a szabadidő-autók, a hazai kínálat pedig különösen érdekes a piac számára. A Nissan égisze alá tartozó, sokadvirágzásra törekvő, mifelénk talán kevésbé ismert Datsun bemutatta vadonatúj hétüléses crossoverét, a GO-család harmadik tagját, az összkerekes Crosst. Nos, itthon is el tudnánk képzelni?
Korábban a GO és a GO MVP került a híradásokba, most pedig elkészült az először a 2015-ös tokiói kiállításon látott koncepció megújult változata, a Cross. Az akkori tanulmányhoz továbbra is hasonlít, elég csak a ködlámpákat, a LED-es nappali fényt, a hatszögletű hűtőrácsot vagy az alvázvédő burkolatot említeni.
A felmérésekből az derült ki, hogy a fejlődő térségekbe szánt modell akár komoly népszerűségre tehet szert. Lehet, hogy ez lesz idővel a földrész egyik kedvenc crossovere? Az autó 15 hüvelykes könnyűfém felnijein olyan abroncsok feszülnek, amelyek speciális gumikeverékből készültek, ezek jobb menetteljesítményt és gazdaságosabb üzemeltetést eredményeznek.
A hivatalos adatok szerint, a Cross 3,995 méter hosszú, 1,67 m széles, 1,56 m magas, a tengelytávja pedig 2,45 m. Inkább városi, mint „igazi” terepes, hiszen a szabad hasmagassága 200 milliméter – a fordulási sugara viszont király, mindössze 4,6 méter. A tetejére krómozott tetősínek kerültek, ezek akár harminc kilogrammos súlyt is képesek hosszú távon megtartani.
A szövettel bevont ülésein akár hét ember (öt, plusz kettő) is elfér. Egyszerű modellről van szó, semmi valódi cicoma, a műszerfal, az analóg műszercsoport, a kormánykerék, a manuális légkondi és a 6,75 hüvelykes érintőképernyős infotainment is erre utal.
Viszont jár hozzá ABS, EBD fékasszisztens és két első légzsák. Azt sem lehet ráfogni, hogy valódi erőmű lenne, hiszen az elejében 1,2 literes motor dolgozik, 68 vagy 78 lóerős csúcsteljesítménnyel. Alapból ötsebességes manuális váltó jár hozzá, de rendelhető X-Tronic CVT-vel is.
Forrás: youtube, Datsun