Legfrissebb hírek ÚJ

Ázsia fejlődő fele erre az SUV-ra gerjedhet

Ázsia fejlődő fele erre az SUV-ra gerjedhet

Ázsiában is népszerűek a szabadidő-autók, a hazai kínálat pedig különösen érdekes a piac számára. A Nissan égisze alá tartozó, sokadvirágzásra törekvő, mifelénk talán kevésbé ismert Datsun bemutatta vadonatúj hétüléses crossoverét, a GO-család harmadik tagját, az összkerekes Crosst. Nos, itthon is el tudnánk képzelni?

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Remény
A Nissan felügyelete alá tartozó Datsunnál remélik, a felmérések nem tévesek: a GO-Cross népszerű lesz a fejlődő ázsiai országokban
Forrás: Daihatsu

Korábban a GO és a GO MVP került a híradásokba, most pedig elkészült az először a 2015-ös tokiói kiállításon látott koncepció megújult változata, a Cross. Az akkori tanulmányhoz továbbra is hasonlít, elég csak a ködlámpákat, a LED-es nappali fényt, a hatszögletű hűtőrácsot vagy az alvázvédő burkolatot említeni.

A felmérésekből az derült ki, hogy a fejlődő térségekbe szánt modell akár komoly népszerűségre tehet szert. Lehet, hogy ez lesz idővel a földrész egyik kedvenc crossovere? Az autó 15 hüvelykes könnyűfém felnijein olyan abroncsok feszülnek, amelyek speciális gumikeverékből készültek, ezek jobb menetteljesítményt és gazdaságosabb üzemeltetést eredményeznek.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Spéci
Speciális gumikeverékből készült az abroncs, amely segítségével jobb a menetteljesítménye és gazdaságosabb is a crossover
Forrás: Daihatsu

A hivatalos adatok szerint, a Cross 3,995 méter hosszú, 1,67 m széles, 1,56 m magas, a tengelytávja pedig 2,45 m. Inkább városi, mint „igazi” terepes, hiszen a szabad hasmagassága 200 milliméter – a fordulási sugara viszont király, mindössze 4,6 méter. A tetejére krómozott tetősínek kerültek, ezek akár harminc kilogrammos súlyt is képesek hosszú távon megtartani.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Csak városi terepes
Óvatosan a terepezéssel: a hasmagassága húsz centiméter
Forrás: Daihatsu

A szövettel bevont ülésein akár hét ember (öt, plusz kettő) is elfér. Egyszerű modellről van szó, semmi valódi cicoma, a műszerfal, az analóg műszercsoport, a kormánykerék, a manuális légkondi és a 6,75 hüvelykes érintőképernyős infotainment is erre utal.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Családi modell
Hét személynek jut benne hely, bár a hátsó sor azért igencsak szűkös
Forrás: Daihatsu

Viszont jár hozzá ABS, EBD fékasszisztens és két első légzsák. Azt sem lehet ráfogni, hogy valódi erőmű lenne, hiszen az elejében 1,2 literes motor dolgozik, 68 vagy 78 lóerős csúcsteljesítménnyel. Alapból ötsebességes manuális váltó jár hozzá, de rendelhető X-Tronic CVT-vel is.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Népautó lehet belőle
Egyszerű kivitelezés, de a célnak megfelel
Forrás: Daihatsu

 

Forrás: youtube, Datsun