Terepre megy a Lada. Igaz, csak óvatosan, de az orosz márka egyértelmű célja, hogy a (talán) majd összkerékhajtással is kapható Granta Cross modellel hadat üzenjen az európai piac szabadidő-autóinak. Mindenesetre a festetlen műanyag elemekkel „díszített” változat nem is néz ki rosszul, de mérget nem vennénk rá, hogy tarolna mifelénk.
Forrás: Lada
Van élet az UAZ és a Niva után is. Ezt próbálják bizonyítani a vállalatnál, bár tegyük hozzá, az említett kőkemény terepgépekkel szemben inkább a napjainkban rendkívül népszerű SUV-kat erőlteti a Lada. Vagy legalábbis annak látszó vasakat. Körülbelül öt esztendeje jelent meg a Kalina Cross, s ennek a helyére – mellé? – érkezik a Granta Cross.
Forrás: Lada
A Granta alsó-középkategóriás jármű, amely a Kalina alapjaira épült. Az orosz piacon 2011 decembere óta van jelen, 2014-ben a négyajtós szedán mellett az ötajtós ferde hátú változat is megjelent. Most pedig itt a Cross. A hasmagasságát 2,3 centiméterrel emelték meg, s műanyag kiegészítő elemekkel látták el – a nyugati gyártók megszokott trükkje, hogy SUV-sabban nézzen ki az adott modell.
Forrás: Lada
Nyilvánvaló, nem terepjáróról van szó, de a rosszabb földutakon azért jó eséllyel elboldogul. Bár kinézetre nem rossz az autó, azért csodát ne várjunk tőle. Az elejébe 1,6 literes, 87 vagy 106 lóerős szívómotort pakolnak, s bizony, valamit változtatni kell majd rajta – értsd: korszerűsíteni –, ha az oroszok tényleg szeretnének betörni vele a kontinentális piacra.
Forrás: youtube