A márciusi genfi autószalon érdekes darabja lehet a Lexus vadonatúj összkerekes szabadidő-autója, az UX. A Toyota luxusmárkájának modelljét eddig álcázva láthattuk, de a japánok most lerántották róla a leplet. Dögös a gép, az biztos, de az eredeti koncepcióhoz viszonyítva visszafogottabb lett!
A Lexus egyébként 2016-ban már levédette az „UX 200” és az „UX 250” nevet az Egyesült Államokban – az első szakaszban két benzinmotoros és egy hibridhajtású modell kerül majd piacra. A hivatalos PR-duma szerint, a kompakt méretű crossover kivételes testszilárdsággal és alacsony súlyponttal rendelkezik.
Az ázsiaiak még a 2016-os párizsi szalonon villantották meg az autót, s már akkor azt mondták a márka irányítói, hogy a CT200h helyére szeretnék illeszteni a szegmensben. Nem titkoltan az Audi Q3, a BMW X1 és a Mercedes-Benz GLA „megtámadása” vele a cél.
„Az volt a tervünk, az elképzelésünk, hogy újfajta kompakt crossovert építünk. Olyan járművet, amely továbbfejleszti a felhasználói élményt és valami egyedit, újat kínál az ügyfeleknek” – mondta még két esztendeje Stephan Rasmussen, a koncepció egyik tervezője.
A modell vonásai ugyanakkor leegyszerűsödtek azóta. Talán, már nem annyira izgalmas, mint a tanulmány, ugyanakkor továbbra is az a véleményünk, jól néz ki a kicsike, megfelel a kor követelményeinek. De igazából semmi extra, kiugró.
Ami tutira vehető a hivatalos bemutató előtt, hogy az NX padlólemezére épült gép belterében széles képernyő és teljesen digitális műszercsoport kap helyet.
Forrás: youtube, Lexus