Még az esztendő elején, a Los Angeles-i Autóshow-n mutatták be a koreai márka fura külseje miatt kedvelt crossoverét, amely először kapott tisztán elektromos hajtásláncot. Most már azt is tudjuk, mire képes.
Forrás: autoblog.com
Kezdjük azért a külsővel! A megosztó – hiszen éppen annyian nem kedvelik, mint amennyien szeretik – a dizájnt kissé modernizálták a bumfurdi nagy lámpákat kicserélték, és a manapság egyre divatosabb, vékony LED-es fényszórókat kapott. A hűtőmaszk is sokkal nagyobb lett, egészen leér a frontrész aljáig. Kissé kerekdedebb a formavilág, de azért alapvetően fel lehet ismerni a régi arculti jegyeket.
Forrás: autoblog.com
És akkor nézzük a hivatalos műszaki adatokat. Lesz kétliteres négyhengeres és egy 1,6 literes turbós négyhengeres egység is, előbbi 161, utóbbi 201 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes. Ezekhez változó áttételű CVT-váltó csatlakozik a hajtásláncban, amelyből lesz összkerekes is.
Forrás: autoblog.com
Persze a legérdekesebb a Kia Soul EV, erről lehet tudni, hogy az e-Niróból ismert hajtásláncot is kapja meg, amelyben vagy egy 39 kilowattórás vagy egy 64 kilowattórás akkumulátorcsomag táplálja a villanymotort, a hatótávolság ennek megfelelően 320 kilométer vagy 480 kilométer.
Forrás: autoblog.com
A hatékonyság egészen jónak számít a mezőnyben, bár a Kiának már volt gondja hasonló témakörben az adatokkal, de korrigálta a hibát. A lényeg, hogy mind a négy kerék kap nyomatékot és a csúcsteljesítmény 201 lóerő. Lesz a Soul EV-hez DC gyorstöltő lehetőség is.