Az amerikai márka legújabb crossovere az előző év egyik szenzációja volt, hiszen a semmiből érkezett, de egy jól ismert névvel. Nem is kellett sokat várni, már a piacon van a verda.
A Ford Puma elég jól cseng, nem véletlenül, hiszen 1997-től 2002-ig ezen a néven, teljesen más kategóriában versenyzett a vas Fiesta-alapú kupé modell. Ennek is a Fiesta szolgáltatja a műszaki bázisát, de ez egy kompakt crossover lett, nem véletlenül, ebben a szegmensben nem voltak nagy sikerei a gyártónak.
A formavilág egészen tetszetős, hiszen kecses, gömbölyded kupé alakja van a Focus, a Fiesta és a Kuga dizájn alapjait ötvöző Pumának. Kellően modern, így komoly vetélytársa lehet a nagy riválisnak tartott új Renault Capturnek és a Peugeot, valamint a Volkswagen hasonszőrű gépeinek.
Az alapmodell 7 millió körül kezdődik majd, ebben egy 1 literes háromhengeres EcoBoost benzines egység lesz amely 123 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes. Itt elsősorban a takarékosságon van a hangsúly, ugyanakkor elég komoly a produkció is a kis méregzsáktól.
A plafon pedig egyelőre az ST-Line X First Edition lesz, amely ugyanezzel a bezines motorral és a hozzá kapcsolódó 48 voltos,11,5 kilowattórás elektromos egységgel 153 lovas összprodukciójú hibrid hajtáslánccal van felszerelve. Ez már 9,7 milliót kóstál.