A vérbeli offroderek köreiben állandó vita a legjobb terepjáró, illetve a megfelelő terepabroncs kiválasztása, mi most az utóbbival foglalkozunk.
Kicsit olyan mint a foci vagy a politika, mindenkinek vannak kedvencei, amelyek kivallóságát ész és érzelmi érvekkel remekül alá tudja támasztani. Szeretett hobbink alapja a megfelelő gumiválasztás (ez szerencsére egyre jobban észlelhető vásárlói tudatosodással párosul), ettől függetlenül a mai napig késhegyre menő szópárbajok zajlanak különböző fórumokon a megfelelő méret kiválasztásáról.
Korábban én is a General Grabber X3, 33-as átmérőjű, 12,5 col széles verzióját használtam, ami adott egy kétségtelenül dögös kinézetet az egyébként is marcona paripának és kiválóan működött, ugyanakkor az „öreg iskola” prominensei folyamatosan presszionáltak, hogy váltsak vékonyabb méretre, mert az mérföldekkel hatékonyabb.
Nos, örömmel jelenthetem be, hogy megtettem, immáron negyedik hónapja a General Grabber X3 goromba terepmintái egy 33 X 10.5 R15-ös méretű verzióban ékeskednek a pályaírások alkalmával a szolgálati TLC felnijein.
Az eltérés az a kettő col, pontosan 5 centi oldalanként, ami igencsak jelentős különbség, mindenképpen érezhető és az eltelt jópár ezer kilométer után bátran kijelenthetjük, hogy pozitív irányban.
Nem a legfontosabb tényező ugyan, de a terepen autózás biztonságát mindenképpen elősegítő hozadék, hogy nem borítja sár az autó teljes oldalát ha esősebb időben terepre merészkedünk, mivel ez a méret már nem lóg ki az autó oldalsó síkjából (tudom, sárvédő szélesítés lenne a megoldás, de mi szeretjük a gyári állapotot).
De térjünk vissza a megváltozott menettulajdonságokhoz. Közúton egyből üvölt a különbség, a csökkentett futófelületnek hála, könnyebben gurul, gyorsul az autó, ez eleve magával hozz jó pár liter fogyasztáscsökkenést.
Ám ami a legfontosabb változás, az autó megváltozott menettulajdonságai terepen, egész egyszerűen sokkal jobban dolgozik, könnyebben kezelhető-irányítható a harci mén.
Mély sárban szó szerint előre és mélyebbre ássa magát (ezáltal a szilárdabb, még nem felázott talajon fognak a bütykök) és a csökkentett futófelületnek hála, sokkal könnyebben forgatható a kerék, így az öntisztulás összehasonlíthatatlanul intenzívebb, mint a szélesebb gumik esetén.
Bár, hogy tök őszinte legyek, a szélesebb gumival lényegesen vadabb volt a gépsárkány külalakja, de az embernek el kell döntenie, hogy a zsúrpubi vagy kalandor, javaslom, hogy gumiméretet is ez alapján válasszunk!