Kínában, a világ legnagyobb autópiacán február első két hetében 92 százalékkal esett az új autók eladása éves összevetésben a koronavírus okozta járvány hatásaként. Időközben pedig már tizenhárom gyártó mondta le a megjelenését a genfi szalonon.
Február első hetében például sokan otthonaikban maradtak, az új járművek eladása 96 százalékkal zuhant, ekkor napi átlagban 811 járművet értékesítettek. Február második hetében már egyre több autókereskedő nyitotta meg boltját, aminek a hatására az eladott kocsik száma napi 4098-ra emelkedett, de ez még mindig 89 százalékkal elmaradt az egy esztendővel korábbitól – írta az autopro.hu.
A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete a múlt héten azt közölte, hogy éves összevetésben januárban 18 százalékkal csökkent az új járművek eladása az országban, ekkor 1 millió 941 modellt értékesítettek. A járműgyártás is jelentősen visszaesett, a tavalyi azonos hónaphoz képest 24,6 százalékkal kevesebb, 1 millió 783 ezer kocsi készült az ázsiai országban. Januárban az elektromos és hibrid autók értékesítése 54,4 százalékkal esett, a gyártásuk 55,4 százalékkal zsugorodott.
A koronavírus a március 5-től 15-ig tartó genfi show-ra is hatással lehet. Jelen állás szerint az eseményt megtartják, de már 13 márka is bejelentette, hogy távol marad. Tegyük hozzá, a gyártóknak már nem annyira éri meg részt venni az ilyen drága rendezvényeken, hiszen a fogyasztókat a közösségi médiumokban sokkal célzottabban és olcsóbban lehet elérni. Az idei genfi összejövetelt költségmegtakarítási okokra hivatkozva a következő márkák hagyják ki: Cadillac, Citroen, Ford, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Subaru, Tata, Volvo.