A polgári célra fejlesztett navigációs rendszer bevezetésekor nagy szám volt, amikor a Toyota a Crownba beletette 1987-ben a CD-ROM alapú eszközét. A következő évtized végén már a GPS segítette az autóval közlekedőket, jelenleg a mobil alapú alkalmazás a tuti, de már itt van a nyakunkon az egymással kommunikáló járművek kora.
A GPS-t az okostelefonokra letölthető Google Maps, Apple Maps vagy például Waze váltotta, ezek az alkalmazások segítenek a világ minden tájáról érkező sofőröknek, hogy a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban jussanak el A pontból B-be.
A térképkészítési technológiában a következő lépés, hogy olyan frissítéseket kapjanak a szerkezetek, amelyek más jármű hálózatából származnak. Több infót érkezhet az aktuális forgalmi viszonyokról, az időjárásról, a jelzőtáblákról, a korlátozásokról, a forgalmi dugókról és az útfelbontásokról.
Az egyik legfejlettebb ilyen rendszer a „HERE”, amelynek elterjedtebb elnevezése „HD Live Map”. Még 2016 elején vezették be – az utak környezetének rendkívül részletes és dinamikus ábrázolására szolgál. A Mercedes-Benz autonóm – vagyis önvezető – modelljeiben már ezek kapnak helyet, de a jelenlegi E- és S-osztályú Mercikben, valamint az új A-osztályban is már megtalálható.
A HD Live Maps olyan eszköz, amely lehetővé teszi a jármű fedélzeti érzékelői által észlelt adatok továbbítását és befogadását, az információk továbbküldését. Mindenről tájékoztat, ami az utakon történik. Egy adott területet leképez centiméter pontosságra és azonnal aktualizálja az adatokat, továbbítja a sofőrnek az új információkat.
A „HERE” jelenleg tíz autóipari céggel dolgozik együtt, hogy tesztelje a HD Live Map rendszert – de többek között a Mercedes-Benz, az Audi és a BMW is saját fejlesztésen ügyködik.
Forrás: youtube


