Még jó, hogy már feltalálták a mozgóképet, mert ha csak a zenét hallanánk, bizony nem tudnánk, milyen terméket is reklámoznak Nagy-Britanniában. A „Dács véj” nem más, mint a „Dacia way”, amely szlogen középpontjában Európa egyik legkedveltebb szabadidő-autója, az összkerekes Dacia Duster áll. Hallgassák csak!
Talán enyhít valamelyest a bakin, hogy a Dustert gyártó Románia nem tartozik a kontinens legismertebb országai közé. Leginkább az 1989-ig hatalmon lévő kommunista diktátor, Nicolae Ceaușescu uralkodása és Drakula gróf jut róla az emberek eszébe.
Persze, azért vehették volna a fáradságot, s mielőtt leforgatják a reklámot, legalább megkérdezhették volna a romániai nagykövetet, miképpen is kell helyesen ejteni a „Dacia” szót. Így viszont, amit hallhatunk, az egy nyelvtani, fonetikai mészárlás.
A németek például már annyira belefáradtak a saját márkáik helytelen kiejtésébe, hogy filmet forgattak arról, miképpebkell a beszédben használni a termékeiket. Oké, a Dacia nem tart ot, ahol mondjuk a Porsche, de azért mégis: a „Dacia way, I like it” ne legyen „Dács véj”....
Az erősen a nyolcvanas éveket idéző klip egyébként hangulatos, miközben hallgatja az ember, leginkább arra lenne kedve, hogy táncra perdüljön. Csak az a bibi, ha nem látnánk a képeket, fogalmunk sem lenne, mit is akar reklámozni...
Forrás: youtube