Az önvezető rendszerek megosztják az autósok táborát: akadnak, akik imádják, mások viszont ki nem állhatják. Merthogy egyfajta kényelmet biztosít a sofőrnek, ugyanakkor az is igaz, hogy kiveszi a kormány mögött ülő kezéből az irányítást. A többek között az összkerekes tereppickupjairól híres Fordnál most viszont különlegességen dolgoznak: off road autonóm megoldáson.
A régi vágású sofőrök akkor érzik magukat biztonságban, ha úgy működik a kocsi, ahogy akarják. Akkor lassítanak, váltanak sávot, kanyarodnak vagy adnak gázt, amikor szeretnének, nem bízzák magukat a számítógépes rendszerre.
Viszont lassan, de biztosan, afelé halad a járműipar, hogy hamarosan már csak a versenypályákon és az aszfaltutak mellett, a terepen nyílik lehetőség az érzékeinkre hagyatkozni. Az automatikus közlekedésre alkalmas versenyautókkal kísérletező Roborace-szel együttműködve a Ford azonban off road járgányokra tervez önvezető rendszert. Pfff!
A rendkívül érzékeny szenzorok „olvassák” a környezetet, minden apró akadályt „látnak” és az adatokat továbbítják a feldolgozóegységnek. A CPU ezután elemzi a bejövő infókat és megpróbálja azokat azonosítani. Az adatok alapján fog bele a navigációba.
A Fordnál most ezt a berendezést fejlesztik, hogy az autóban ülők a lehető legnagyobb biztonságban legyenek és nyugodtan hagyatkozhassanak az alattuk guruló, csapató gépre. Vagyis az a cél, hogy önállóan is valódi terepezésre legyen alkalmas, például a pickupkirály, az F-150.
Mondjuk, valami hasonló produkciót nyútson egyedül, segítség nélkül...
Ugyanakkor nagy talány, hogy mi értelme van az egésznek, Merthogy az off roadozás többnyire szórakoztató program, nem értjük, mi indokolja, hogy ne mi tekergessük a kormányt. Ha csak az nem, hogy így a terepezés közben is nyomkodhatjuk a telefonunkat, nézhetjük a képernyőt, miközben megy a kedvenc filmsorozatunk vagy youtube-ozunk.
Viszont, ebben az esetben: miért hagyjuk el az aszfaltutat?
Forrás: youtube, Ford