Legfrissebb hírek ÚJ

Off roadozás közben is önvezető lenne a Ford

Off  roadozás közben is önvezető lenne a Ford

Az önvezető rendszerek megosztják az autósok táborát: akadnak, akik imádják, mások viszont ki nem állhatják. Merthogy egyfajta kényelmet biztosít a sofőrnek, ugyanakkor az is igaz, hogy kiveszi a kormány mögött ülő kezéből az irányítást. A többek között az összkerekes tereppickupjairól híres Fordnál most viszont különlegességen dolgoznak: off road autonóm megoldáson.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Terepen
Ilyen helyzeteket is megold majd az önvezető rendszer?

A régi vágású sofőrök akkor érzik magukat biztonságban, ha úgy működik a kocsi, ahogy akarják. Akkor lassítanak, váltanak sávot, kanyarodnak vagy adnak gázt, amikor szeretnének, nem bízzák magukat a számítógépes rendszerre.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
A jövő technikája
A szenzorok érzékelik az út egyenetlenségeit, valamint az akadályokat

Viszont lassan, de biztosan, afelé halad a járműipar, hogy hamarosan már csak a versenypályákon és az aszfaltutak mellett, a terepen nyílik lehetőség az érzékeinkre hagyatkozni. Az automatikus közlekedésre alkalmas versenyautókkal kísérletező Roborace-szel együttműködve a Ford azonban off road járgányokra tervez önvezető rendszert. Pfff!

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Próbaplatós
Ha elkészül, a márka valószínűleg a terep pickupjaiban próbálja majd ki először a technológiát

A rendkívül érzékeny szenzorok „olvassák” a környezetet, minden apró akadályt „látnak” és az adatokat továbbítják a feldolgozóegységnek. A CPU ezután elemzi a bejövő infókat és megpróbálja azokat azonosítani. Az adatok alapján fog bele a navigációba.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Az aszfaltút mellett
Minden off roados nehézségre reagálni tud majd a Ford modellje

A Fordnál most ezt a berendezést fejlesztik, hogy az autóban ülők a lehető legnagyobb biztonságban legyenek és nyugodtan hagyatkozhassanak az alattuk guruló, csapató gépre. Vagyis az a cél, hogy önállóan is valódi terepezésre legyen alkalmas, például a pickupkirály, az F-150.
Mondjuk, valami hasonló produkciót nyútson egyedül, segítség nélkül...

Ugyanakkor nagy talány, hogy mi értelme van az egésznek, Merthogy az off roadozás többnyire szórakoztató program, nem értjük, mi indokolja, hogy ne mi tekergessük a kormányt. Ha csak az nem, hogy így a terepezés közben is nyomkodhatjuk a telefonunkat, nézhetjük a képernyőt, miközben megy a kedvenc filmsorozatunk vagy youtube-ozunk.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Mi szükség rá?
Olyan jó móka a földúton csapatás: biztos, hogy ki kell belőle hagyni a sofőrt?

Viszont, ebben az esetben: miért hagyjuk el az aszfaltutat?

 

Forrás: youtube, Ford