Egy egészen friss technikai megoldást rendszeresített egy amerikai műszaki tervező. Az ötlete abban rejlik, hogy a motoroson található fejvédő az egyik legjobban látható pont a többiek számára, így azon érdemes jelezni a lassulást.
Joe Doucet – így hívják az alkotót – konkrétan csinált egy hagyományosnak tekinthető kevlár külső héjas sisakot, ebben még nem is lenne nagy szám. Igen ám, de a gyorsulást és a sebesség változást érzékelő szenzorokkal látta el. Valamint a bukó hátuljára felkerült egy LED-es felület, amely piros színnel világít, amennyiben fékezik a motoros, így nemcsak lent a lámpa jelez, hanem ez is.
A mechanizmus úgy működik, hogy ha egy előre meghatározott értéknél nagyobb mértékű lassulás következik be, akkor a szenzorok jeleznek, továbbítják az információt a lámpának, amely felvillan piros fénnyel a bukó hátulján. A LED-panelt egyébként tölthető akkumulátorról lehet ellátni energiával. Pofonegyszerű az egész.
A legérdekesebb az, hogy Doucet a szabványt készítette el, és ezt innentől bármelyik gyártó használhatja, természetesen szerződés, és bizonyos ellenérték fejében. Mindenesetre használhatónak tűnik az ötlet, hiszen tényleg jobban látható és figyelemfelkeltőbb, ha a sisak hátulján is felvillan a féklámpa.