A bajor márka jelentősen fejleszteni akarja népszerű motorjait, ezért az uatós sportdivízióval fogott össze, hogy még nagyobb teljesítményt tudjon produkálni, reszkethetnek a riválisok.
Az autós M-részleggel fejlesztett BMW R 1200 GS csomagjában egészen sok csemege van, amelyekből érdemes szemezgetni. Az újítások mind a menettulajdonságot, mind a kényelmi funkciót javítják, ezáltal folyamatosan jobb lesz a vas. A bajorok komoly hangsúlyt fektettek mindkét témakörre.
A központi egység is fejlődött, hiszen a régi analóg LCD képernyőt TFT-műszerfalra cserélték, ez sokkal modernebb, valamint a már manapság egyre inkább elvárható, világhálós kapcsolatra is képes, ez a BMW Connectivity. Az Adventure-ök esetében először kérhető a segélyhívó rendszer kapcsolódás, amely baj esetén azonnal jelez.
Folytatódott a futómű beállításainak, valamint a menetvezérlés automatizálása is. Már van Pro, Dynamic és Enduro beállítási mód is. Ezt attól függően érdemes váltogatni, hogy mire és milyen körülmények között akarjuk használni a járgányt.
Aminek pedig a leginkább örülnek majd a rajongók, az a tény, hogy Rally sportos modellverziót is lehet majd rendelni a BMW R 12000 GS-ből. Aki off roadozni szeret, garantáltan ebben a megoldásban gondolkodik. A magyarországi árak egyelőre nem ismertek, külföldön 4,5 millió forintnyi összeget kérnek el az alapmodellért, a Rallyért pedig kereken 6 milliót. Ennél biztosan több lesz.