Legfrissebb hírek ÚJ

A KTM a 2022-es 890 Adventure-t teszteli: terepbarátabb és dögösebb lesz a gép

A KTM a 2022-es 890 Adventure-t teszteli: terepbarátabb és dögösebb lesz a gép

A KTM frissíti népszerű túraenduróját, a 890 Adventure-t. Előreláthatólag 2022-ben érkezhet a nagyobb kijelzőt kapó, dinamikusabb, strapabíróbb, terepesebb és biztonságosabb gép a kereskedésekbe.

Képgaléria megtekintése (3 db kép)
Nyerő modell
A KTM 890 Adventure rendkívül népszerű túraenduro, s az osztrák vállalat tovább tökéletesíti a gépet

A kémfotóból kiderül, hogy nem csak azért változtat a KTM, mert bizonyos időközönként muszáj variálni a modelleken. A 790-esből épített 890 eltüntette a különbséget a Triumph Tiger 900-hoz képest, még jobban megfelel az Európai Unió egyre szigorodó környezetvédelmi és károsanyag-kibocsátási szabályainak. A mostani átalakítással pedig azt akarják elérni az osztrákok, hogy közelebb hozza a készülő Husqvarna Norden 901-hez – tegyük hozzá, a Husqvarna a KTM égisze alá tartozik.

Képgaléria megtekintése (3 db kép)
Kettő az egyben
A vas alkalmas arra, hogy ne csak az aszfaltúton, de azt elhagyva is motorozhassunk

A legszembetűnőbb dizájváltozás a nagyobb burkolat, amely teljesen körbefedi a testet. A jelenlegi modellnek van egy kis „félköpenye”, amely nem csak csökkenti az időjárás elleni védelmet, hanem olyan látványt nyújt, amely megosztja az embereket. Az új kialakítás javíthatja a motorozási élményt a viszontagságos időjárási körülmények között, miközben kifejezetten kalandos megjelenést is biztosít.

Képgaléria megtekintése (3 db kép)
Teszt
A kémfotón látható, álcázott 890 Adventure szerkezeti és dizájnváltoztatásokon megy keresztül

Figyelemre méltó az üzemanyagtartály kialakítása. A tesztelt modell rendelkezik egy pár „nyeregtankkal”, akárcsak az eredeti Dakar-rali gépek. Ez a tartálystílus javítja a terepképességet, mivel alacsonyan tartja a motor súlypontját, sok nafta is elfér benne, miközben a nagy airbox számára is helyet biztosít. Ez azt is lehetővé teszi a tervezők számára, hogy az üléspozíciót közelebb helyezzék a modell elejéhez, így az első kerékhez közelebb kerülhetünk, ami jelentősen javíthatja a terepen való kezelhetőséget.