Rangos elismerést sikerült besöpörnie a Ducatinak. Ugyanis a világ legnagyobb motoros portálja a tesztelések és a közönség szavazatai alapján megválasztotta az év off road gépét, az olaszok üdvöskéje végzett az élen.
A Motorcycle News a piacvezető szakportálnak számít a világon, így aztán igencsak mérvadó a véleménye. Szakértői minden esztendőben eldöntik egy közvélemény kutatással összekötött teszteléssel, hogy melyek voltak a szezon legkiválóbb terepes kétkerekűi, s közülük a csúcs.
Nos, 2017-ben a top 5-be a BMW-től az R1200GS és a F 800 GS, a Ducatitól a Multistrada 950 és a Multistrada 1200 Enduro, a KTM-től pedig a 1090 Adventure R kerültek. Miután szűkült a kör, alaposan megnézték az erényeket és a hátrányokat, amelyek alapján kiválasztották a győztest.
A BMW R1200GS azért nem nyerhetett, mert ugyan a legjobb all around gép és sokat fejlődött a biztonság terén, semmiben sem kiemelkedő. A márka F 800 GS-e is alulmaradt, annak ellenére, hogy nagyon jól manőverezhető, igazi off road gép, de vannak azért hosszú távú túrákon hiányosságai.
A Ducati Multistrada 950-es hoz egy magas átlagot, viszont leginkább aszfaltúton érzi otthon magát, a futóművét erre hangolta a készítő.
A KTM 1090 Adventure R az ötös fogat leginkább terepre hangolt tagja és ez volt a legkomolyabb kihívó, azonban nem olyan sokoldalú, mint a végső győztes, egy hajszállal kapott ki.
A felsoroltakból következik, hogy a Ducati Multistrada 1200 Enduro nyert, amelyet olyan jól sikerült összerakni, hogy idén szinte semmit sem változtattak rajta a tavalyhoz képest. Azonban az MCN szakértői és olvasói olyan szupernek tartják a vasat, hogy ezt választották az esztendő legsokoldalúbb és legjobb terepmotorjának.