A japán gyártó az 1993-as Dakar-ralin résztvevő versenygépének állít emléket és a 700-as kategóriában, egy hardcore off road típust kínál a közönségnek. Amit ez a vas nem tud, azt nem is érdemes.
Egyébként a legenda onnan ered, hogy a Yamaha 1979-ben az XT500-as modellel megnyerte az első Dakar-ralit, és a vállalat az azt követő négy évtizedben egyre erősebbé vált, egyedül Stéphane Peterhansel hat győzelmet aratott a nyergében. Nem kérdés, hogy beírta magát a márka a sporttörténelembe.
Mivel a Ténéré 40. születésnapját ünnepli, az új World Rally tisztelgés a korábbi Dakar-sikerek és az örökségét megalapozó gépek előtt. Az új World Rally kiadás a Peterhansel harminc évvel ezelőtti Dakar-győztes festése által inspirált gyári versenyszínekben pompázik.
A futóműben egy hosszú rugóútú KYB felfüggesztési rendszer dolgozik. Különleges csemege az exkluzív Akrapovic titánium kipufogó. A hatótávolságot a 23 literes, kétoldalt elhelyezett üzemanyagtartályok biztosítják (ahogyan a World Raid-en debütáltak), míg az új, kétrészes, lapos ülés két személynek is kényelmes lehet.
A fékezési képességet a három üzemmódban kapcsolható ABS rendszer biztosítja. Az Öhlins állítható kormánycsillapító segít abban, hogy az első kerék a megfelelő irányba mutasson, amikor a trükkös terepen siklik át. Míg az 5 hüvelykes színes TFT-képernyő okostelefon-kapcsolattal a szokásos információkkal látja el a használót. A vas ára 5,6 millió forint.