Az osztrák márka terepes csúcsragadozója készen áll a csapatásra, ás hamarosan a hazai bázisra, a KTM Centrumba is megérkezik.
A KTM 1290 Super Adventure R-et Euro 5-ös blokk hajtja, amely az LC8-as továbbfejlesztett változata. Az átalakításnak köszönhetően, 1,6 kilóval könnyebb lett a 1,3 literes cucc, amely 160 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes, szóval ott van a szeren.
Az elektronikán is csiszoltak, új a műszerfal és a TFT-kijelző már hét hüvelykes méretű. A további jóságokért különböző csomagokat lehet választani, a Rallyban az off roadozásra koncentrálnak, a Techben pedig gyorsváltó, adaptív féklámpa és hegyi menet vezérlés van. A tempomat alaphangon jár, de a radaros csúcstechnika, csak az S-es verziókhoz.
A személyre szabható futóművet szokás szerint a WP gyártotta le és a KTM 1290 Super Adventure R esetében nagyon hosszú, 220 milliméter a rugóút. A fékek a Brembótól vannak, és az egész rendszer kanyar-ABS rendszerrel lett összehangolva, amelynek off road variánsa is van.
A kényelmen és az ergonómián is dolgoztak az osztrák boszorkánykonyhában, keskenyebb lett a 880 milliméteren elhelyezkedő ülés, hogy kiállva könnyebben lehessen csapatni. A 23 literes tankkal pedig hosszú útra is lehet menni. Hamarosan érkezik a 2023-as kiadás a KTM Centrumba.