A terepmotorosok jól ismerik az Erzberg Rodeót, amelyet a legprofibb versenyzők közül is csak néhányan képesek megmászni, most egy zéró emissziós vassal próbálkoznak.
Az 1995 óta minden esztendőben, Ausztriában megrendezett extrém hegymászó viadalt, a világ legkeményebb endurós megméretésének tartják. Talán jól példázza ezt, hogy mindig 1500-an állnak rajthoz, ám a brutálisan kemény kaptatóra csak tucatnyian jutnak fel, s a kő profik bicskája is nem egyszer beletörik a vállalkozásba.
Forrás: Alta Motors
Az Alta Motors is be akar kerülni a történelemkönyvbe, mégpedig azzal, hogy villanyhajtású kétkerekűekkel állítja rajthoz versenyzőit az Erzberg Rodeón. Ty Tremaine és Lyndon Poskitt tehát Red Shift EX-szel vág neki a feladatnak. Márpedig ezt eddig belsőégésű erőforrásokkal felszerelt gépekkel sem volt egyszerű megoldani.
Forrás: Alta Motors
Ez a villanyvas 30 kW-os motorral van felszerelve, amelyet egy 5,8 kWó-s akkumulátorcsomag táplál. Ilyen igénybevétel mellett nagyjából fél órát tud menni a cucc, és a pakk nem cserélhető. Ezzel tulajdonképpen el is dőlt, hogy biztosan nem érnek végig, hiszen a küzdelem az elemekkel – mármint a természetiekkel – órákig tart.
Tulajdonképpen a részvétel a fontos a figyelemfelkeltés, vagyis reklám miatt, másrészt azt is le lehet mérni az „éles teszten” mire képes a környezetbarát gép, a legextrémebb körülmények között. Az első napi „Iron Road” prológ 13 kilométeres – az még talán összejöhet –, amelyet teljesítve 500-an jutnak a másnapi 35 kilométeres igazi kaptatásra, amely legalább másfél, két óráig tart. Sok sikert a vállalkozáshoz!