A CFMoto CF1250J a valaha volt legnagyobb kínai szériamotor – bár stílusában a BMW R 1250 RT-t imitálja, a műszaki alapok a KTM-től származnak. Nemrég még úgy tűnt, az ázsiai ország túragépei megállnak 650 köbcentinél, de azért egy ideje lehetett tudni, hogy az öreg kontinensen is jelenlévő CFMotonak vannak komolyabb vágyai is: egy európai értelemben vett gran turismo.
Forrás: CFMoto
Az osztrákok közreműködésével került a kínai túramotorba az LC8 blokk – írja a totalbike.hu. A nagy V2-es nem pontosan egyezik meg azzal, mint ami a Super Duke R-t és a Super Duke GT-t, vagy ami a Super Adventure-t is hajtja. Például módosítottak a lökettérfogaton, 1301 köbcentiről 1279-re csökkentették, de hogy ezen kívül milyen egyéb változtatásokat hajtottak rajta végre, azt nem tudni. Valószínűleg másban is van eltérés.
Forrás: CFMoto
A CF1250J egyelőre csak a rendőrségnek készül, de terveznek belőle lakossági darabokat is, szirénák és villogók nélkül. Szimplán a képek alapján nehéz megítélni egy ilyen motort, pont azok a tulajdonságai nem derülnek ki, amelyek vízválasztóak ebben a kategóriában: kezelhetőség, ergonómia, összeszerelési minőség. Az viszont szemet szúr, hogy a műszerfal Európában is megállná a helyét, nem csak odadobott a TFT kijelző, hanem szépen beépítették a helyére, egyszerű, letisztult grafikával. És jobban megnézve kiderül róla egy-két extrája a vasnak, például elektronikusan állítható a hátsó rugóelőfeszítés.
Forrás: CFMoto
A KTM blokkja egyébként nem véletlenül került a kínaiakhoz, a közös munka már évekkel ezelőtt elkezdődött, és hosszú távú együttműködésre készülnek. Ha minden igaz, a KTM 490-es modelljei a CFMoto gyárából gurulnak majd ki.
Forrás: CFMoto