Legfrissebb hírek ÚJ

Támad a Triumph Scramber 1200-as

Támad a Triumph Scramber 1200-as

Elérkezett a nagy nap, végre bemutatták a szezon egyik leginkább várt terepes motorját. A britek retróvasára nagyon rá volt gerjedve a közönség, talán ennek is köszönhető, hogy a két nagy show, a Kölni Intermot és a milánói EICMA, között debütált.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Triumph

Mint azt tudjuk, azért is nagy az érdeklődés a Triumph Scrambler 1200-as iránt, hiszen ez a manpság legdivatosabb trendet küöveti: duálisan használható retróvasról van szó. Lehet, hogy beválik a különcködés? Majd kiderül, mindenesetre a promó videók nagyon hasítottak.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Triumph

De nézzük mi van a zsákban! Az például tuti, hogy egy 1200 köbcentis vízhűtéses blokkot kapott, amelyet már ismerhetünk a bobber változatból is, valamint a Thruxtronból és a Bonneville-ből. Ez 89 lóerős összteljesítményre és 110 newtonméter csúcsnyomaték leadására képes. Szóval nem lehet azzal megvádolni, hogy gyenguszka lenne. Ott van a szeren, van benne kakaó.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Triumph

És ha már a retró vasról van szó, érdemes megemlíteni, hogy a Bonneville 1200-as alapjaira épülő Triumph Scrambler 1200-as illusztris társaságba került, hiszen a kategóriában a BMW nineT Scrambler és a Ducati Scrambler 1200-as riválisa lesz. Ebből is látszik, hogy a kategória virágzik, egyre nagyobb igény van az ilyen „kétéltű” motorokra.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Forrás: Triumph

Rögtön kétféle verzió van belőle XE és az XC, az előbbi a terepesebb már csak a futóműve miatt is. A kerékméret ugyan azonos, elöl 21-es, hátul 17-es, de az XE lengővillája 3,2 centivel hosszabb és amíg 250 milliméteres a hátsó rugóútja, az XC-é csak 200 mm. Az első futóművük sem egyforma, az XC-é 45 mm átmérőjű és 200 mm rugóúttal bír, az XE-é pedig 47 mm a belsőcső-átmérő és 250 mm-t tud berugózni.