Az amerikai márka a Showával fejlesztette ki az adaptív technológiát, amely nemcsak a terepen tesz jó szolgálatot a motorosnak, hanem még a megállásra is figyel.
A Harley-Davidson Pan America 1250 ülésmagassága alaphelyzetben 870 milliméteren van, ez magasságtól függően lehet kevés és sok is. Az adaptív futóművek az elektronika segítségével ezt meg tudják nyújtani, s így van ez ebben az esetben is, mintegy 10 centit emelkedik a vas.
Ez terepen nagy előny, hiszen sokkal bátrabban lehet csapatni, nehéz talajon is. A probléma azonban meglehetősen hétköznapi szokott lenni a technológiával. Megállás esetén is marad az ülésmagasság, a rövid lábúaknak pedig ez kifejezetten kellemetlen. A Harley rendszere azonban erre is figyel, és a leállást érzékelve azonnal lesüllyed a vas.
Az adaptív futómű persze nem csak ezt tudja, komoly a fejlesztés. Ötféle menetvezérlés van: normál úti, sport, eső, off road és off road plus közül lehet választani. Van kanyar ABS és kipörgésgátló, valamint húzás-nyomaték csúszásgátló, hegymenet vezérlő és sebességtartó is.
Kellett a fejlesztés, a terepezés ugyanis eddig nem volt a márka specialitása. Alumínium kerekeket (fűzöttel is lehet kérni) kapott a Pan America, elöl 19, hátul 17 centis a kerék, amelyekre Michelin Scorcher Adventure vagy Anakee Wild terepgumik kerültek.
Az elektronika mellett a többi paramétert is lehet már tudni. A Pan America V-twin blokkja 1250 köbcentis és akár 150 lóerős csúcsteljesítmény leadására is képes lehet. A vas alapára 5,1 millió forint, a fullos vas pedig 6 millió forint.