Az ABT Sportsline előszeretettel alakítja át a Volkswageneket és az Audikat, de most a VW-csoport egyik izomverdáját vették kezelésbe a szakemberek. A családapák kedvencét, az összkerekes Škoda Octavia RS kombit gurították be a szerelőműhelybe, s adtak alá plusz nyolcvanöt pacit.
Az Octavia RS tipikusan az a kocsi, amellyel a szülők reggel elviszik a gyerkőcöket az oviba és a suliba, viszont, ha egyedül marad benne apuci, akkor kiélheti sebességmániáját. Egy kombiba zárt vadállat – oké, nem Audi RS, de a Golf GTI Performance szintjét simán hozza.
A cseh remek rengeteget fejlődött az utóbbi években, a Volkswagen-család lesajnált tagja alaposan összekapta magát. Az Octavia egyébként is sikersztori a Škodánál, az RS-változat még inkább dobott a megítélésén, majd összkerékhajtást is kapott a kombi, ami ugyancsak feljebb pozicionálta.
Az első RS még „csak” 180 lóerővel támadt, a második már karcolta a két kilót, a harmadik szériában pedig már 230 a ménes tagjainak a száma. Nos, az ABT-nél ehhez nyúltak hozzá. Az alapból 2 literes benzines, TSI motor vezérlését és a kipufogórendszert babrálták meg, ami közel 40 százalékos teljesítmény-növekedést eredményezett.
A 230 lóból hirtelen 315 lett, a 350 newtonméteres csúcsnyomatékból pedig 450 Nm. A sportkombi ráadásul külsejében is megváltozott. Az új rugók miatt körülbelül két centimétert ereszkedett a karosszéria, az eredeti felnik helyét 8,5x19 colos ABT ER-C kerekek vették át, amelyeken nem mellékesen 225/35-ös Continental abroncsok feszülnek. Amellett, hogy az autó sokkal dögösebb lett, még a stabilitása is előnyére változott.