Legfrissebb hírek ÚJ

Már lehet rendelni! 50 darab készül a 710 lóerős, 320 milliós Nissan GT-R50-ből

Már lehet rendelni! 50 darab készül a 710 lóerős, 320 milliós Nissan GT-R50-ből

A júliusban, a Goodwood Festival of Speeden bemutatott szuperautó-koncepcióból valóság lesz. A Nissan aszfaltpusztító összkerekes sportgépéből különkiadás épül, mindössze ötven darab készül a 710 pacis GT-R50-ből. Figyelem, ez a verda bizony harap!

Ezután elkezdődött a „lebegtetés”, hogy lehet, néhány darabot piacra dobnak belőle. Aztán a lehetőségből valóság lett, ettől a hónaptól már rendelhető a veszedelem, amíg a készlet tart. Az Italdesign segítségével készült modell először csak amolyan „mutogatós” vasként született meg.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Egyedi
Az Italdesign segítségével született Nissan GT-R50 csodaszép izommasina, s mindössze 50 darab épül belőle

A Nissan ugyanis bejelentette, várja és fogadja a megkereséseket. Persze, nem olcsó mulatságról van szó, a GT-R50 tényleg úri passzió: a modell alapkiadása 990 ezer euróba, azaz 320 millió forintba kerül. Ja, és a félreértés elkerülése miatt jegyezzük meg, ehhez jön még pluszban az adó, vagy bármely opciós felszereltség.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Nagyon durva
Az alapára az adó és az opciós felszereltség nélkül 320 millió forintnyi összeg

A verdában a gyári 3,8 literes, ikerturbós, V6-os motor dolgozik, csakhogy babráltak vele egy kicsit a szakemberek és plusz 120 lovat csempésztek bele – a csúcsnyomaték kb. 780 Newtonméter. Többek között aktív Bilstein lengéscsillapítók kerültek bele, előre hat, hátulra pedig négydugattyús Brembo féknyergeket tettek.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Zseniális gép
A 3,8 literes ikerturbós motorjában 710 paci tombol, a csúcsnyomatéka 780 Newtonméter. Minden egyes darabja meseszerű

A műszaki alapok az aktuális GT-R-ből valók, de a hajtóműből szinte csak a blokk és a hengerfej maradt. Vadonatúj a turbófeltöltő, a vezérműtengely, a főtengely, a csapágy, a dugattyú és a hajtókar, valamint a befecskendező-rendszer. Az agresszívabb megjelenésért pedig az 54 milliméterrel leeresztett tetővonal felel.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Feltűnő jelenség
Az agresszív kinézet a hátuljára is jellemző

A Nissan rajongóinak a világ minden tájáról érkező reakciója még minket is meglepett. Ahogy a GT-R tulajdonosok is azonnal aktiválták magukat, amint bemutattuk a GT-R50 autót. Egyszerűen lépnünk kellett, mert érezhető volt, megmozgatta ügyfeleinket a koncepció” – utalt arra Bob Laishley, a Nissan globális sportkocsi-programigazgatója, hogy miért tartották szükségesnek az Italdesign megalapításának 50. évfordulójára készült tanulmány izomgép megjelentetését.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Kelendő
Nem kérdés, gazdára talál mind a félszáz darab belőle

 

 

Forrás: youtube