A júliusban, a Goodwood Festival of Speeden bemutatott szuperautó-koncepcióból valóság lesz. A Nissan aszfaltpusztító összkerekes sportgépéből különkiadás épül, mindössze ötven darab készül a 710 pacis GT-R50-ből. Figyelem, ez a verda bizony harap!
Ezután elkezdődött a „lebegtetés”, hogy lehet, néhány darabot piacra dobnak belőle. Aztán a lehetőségből valóság lett, ettől a hónaptól már rendelhető a veszedelem, amíg a készlet tart. Az Italdesign segítségével készült modell először csak amolyan „mutogatós” vasként született meg.
A Nissan ugyanis bejelentette, várja és fogadja a megkereséseket. Persze, nem olcsó mulatságról van szó, a GT-R50 tényleg úri passzió: a modell alapkiadása 990 ezer euróba, azaz 320 millió forintba kerül. Ja, és a félreértés elkerülése miatt jegyezzük meg, ehhez jön még pluszban az adó, vagy bármely opciós felszereltség.
A verdában a gyári 3,8 literes, ikerturbós, V6-os motor dolgozik, csakhogy babráltak vele egy kicsit a szakemberek és plusz 120 lovat csempésztek bele – a csúcsnyomaték kb. 780 Newtonméter. Többek között aktív Bilstein lengéscsillapítók kerültek bele, előre hat, hátulra pedig négydugattyús Brembo féknyergeket tettek.
A műszaki alapok az aktuális GT-R-ből valók, de a hajtóműből szinte csak a blokk és a hengerfej maradt. Vadonatúj a turbófeltöltő, a vezérműtengely, a főtengely, a csapágy, a dugattyú és a hajtókar, valamint a befecskendező-rendszer. Az agresszívabb megjelenésért pedig az 54 milliméterrel leeresztett tetővonal felel.
„A Nissan rajongóinak a világ minden tájáról érkező reakciója még minket is meglepett. Ahogy a GT-R tulajdonosok is azonnal aktiválták magukat, amint bemutattuk a GT-R50 autót. Egyszerűen lépnünk kellett, mert érezhető volt, megmozgatta ügyfeleinket a koncepció” – utalt arra Bob Laishley, a Nissan globális sportkocsi-programigazgatója, hogy miért tartották szükségesnek az Italdesign megalapításának 50. évfordulójára készült tanulmány izomgép megjelentetését.
Forrás: youtube