Ha BMW tuningról van szó Németországban, akkor azonnal az AC Schnitzer vagy a Hamman neve jut az emberek eszébe, pedig van egy másik, méltatlanul elfeledett (vagy kevésbé ismert), alulértékelt cég, a Hartge. Pedig megalkotta az 550 lovas összkerekes 3-as modellt.
Forrás: Hartge, EABMW.com
Kevesebb mint tíz darab BMW Hartge H50 V10-est gyártottak, vagyis tényleg exkluzív kiadásról van szó. A cég a hetvenes évektől babrálja meg a bajorok gépeit, s bizony elég vadállat cuccokat alkotott.
Forrás: Hartge, EABMW.com
Különösen a kilencvenes és a kétezres esztendőkben lendült bele, többek között az M5 5 literes motorját pakolta a 3-as modellbe. Igen, igen, ez nem elírás! A veszedelem 550 pacis és 4,3 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 kilométer/órás sebességet. S, hogy miért volt szükség a motorcserére? Bizonyítékul, hogy a szakemberek erre is képesek...
Forrás: Hartge, EABMW.com
Természetesen megkapta az M5 kiegészítő alkatrészeit is, így például a katalizátort, a sportkipufogót és a hűtőrendszert. Ezen kívül hétgangos SMG váltóval látták el a BMW-t, a hasmagasság a sportfelfüggesztés miatt 30 milliméterrel csökkent, előre hat-, hátulra négydugattyús fékrendszer került, a kerekei pedig 20 hüvelykesek.
Forrás: Hartge, EABMW.com
Mindezek ellenére az autó nem olyan feltűnő, mint amilyenre elsőre gondolna az ember. Pedig tettek rá első spoilert, új sárvédőket, szénszálas tükörsapkákat és hátsó szárnyat egyaránt. És a halogén fényszórók sem maradhattak ki a sorból.
Forrás: Hartge, EABMW.com
Persze, a jármű lényege a motorterében van. Őrült, de nem kérdéses, maximálisan kivitelezett alkotás.
Forrás: Hartge, EABMW.com