Ez aztán a különleges összkerekes Dacia Duster! Egy romániai családi vállalkozás a népszerű szabadidő-autó átalakításával (is) foglalkozik és pickupváltozatot is készít, amely csak úgy vonzza a tekinteteket, no meg a vásárlókat
Stelian Ion anno az Arókat forgalmazta Kelet-Németország területén, ám a gyártó csődbe ment, úgyhogy kezdeni kellett valamit magával. Aztán megalakította a Romturingia német-román manufaktúrát, amely speciális járműveket épített. Most már egyedül dolgozik és a Renault/Dacia támogatásával alakítgatja át többek között a Dustereket.
A Romturingia körülbelül negyven kilométerre található a Dacia gyártól. Stelian Ion jól beszél németül és stílszerűen német SUV-t vezet a mindennapokban: egy Mercedest. A lányának Porsche Cayenne-t vett – úgy tűnik, jól megy az üzlet, a Dusterek átalakítása. Van rá kereslet...
Az üzemben száznegyvenöt férfi és nő dolgozik – hegesztenek, csavaroznak, speciális modelleket raknak össze.
„A megrendeléseink hatvan százalékát a Daciák teszik ki – mesélte Ion, a cég főnöke a német Bildnek. – A gyárból félig kész autó érkezik, hiányoznak a hátsó ajtók, a hátsó ülések. A B-oszlop mögött levágjuk a test egy darabját, így 1,7 méter hosszú rakodási részt, platót kapunk. A szélessége 1 és 1,37 méter közötti, a kapacitása 450-500 kilogramm.”
A platót, az oldalsó panelt és az üvegszálas anyagból készült hátsó ajtót is a manufaktúra szakemberei állítják elő. Jár a pickuphoz LED-es világítás, vízálló 12 voltos csatlakozó. A beltérben a vezető és az utasülések a szokásos módon mozgathatók, állíthatók, ahogy a motor is ugyanaz a 109 lóerős dízelaggregát, összekapcsolva a 4x4-es hajtással.
Kérésre extrák állnak rendelkezésre, amelyek a Dustert ütős terepképességekkel vértezik fel: például a motor, a sebességváltó és az üzemanyagtartály védelmet, strapabíró burkolatot kap. S akár 330 milliméteresre is módosítható a hasmagasság. A modell alapára 19 ezer euró, azaz körülbelül 8 millió forint.