A nagy kereslet hatására tovább fejleszti a Dacia a romániai gyárát, így egészen biztosra vehető, hogy hamarosan bővül a márka modellpalettája. A körülbelül 100 millió eurós, azaz 32,3 milliárd forintos beruházás hatására évente 50 ezerrel több autót raknak össze, új SUV, sőt pickup is érkezhet.
A vezetőség célja, hogy 2020-ra legalább 400 ezer jármű készüljön a romániai bázison – ennek érdekében az állam a beruházás egynegyedét finanszírozza. Bár konkrét tervek és infók még nem láttak napvilágot, de szinte biztosra vehető, hogy sorozatgyártásba kerül az összkerekes Duster pickupváltozata, az eddig Oroch néven futó platós.
Merthogy továbbra is a Duster a márka vezérmodellje, az ár/érték arányt tekintve az európai piacon rendkívül kelendő crossovert nem győzik gyártani. Cristophe Dridit, a Renault-csoport romániai igazgatója utalt arra, hogy a Duster sikerét meglovagolva, újabb szabadidő-autókat gurítanak majd utcára.
Annak érdekében, hogy pénztárcabarát maradjon a születendő vas, nem valószínű, hogy vadonatúj fejlesztésekről lesz szó, sokkal inkább elképzelhető, hogy az önálló típus helyett a Renault SUV-it építik át. Az Oroszországban kelendő, Duster alapokon nyugvó Arkana vagy a kicsit kisebb Triber is befutó lehet. Persze, a siker nem csak ettől függ, hiszen az oroszoknál még megengedett károsanyag-kibocsátású motorok nem használhatóak mifelénk.
Forrás: youtube