Az új generációs Suzuki Jimny bemutatásával hirtelen aktivizálni kezdték magukat a tunerek, s újra divat lett „meghekkelni” az összkerekes mini terepjárót. Japánban egészen zseniális darabok készülnek, alig lehet rájuk ismerni, de egy kicsit elrévedve a múltban, korábbról is maradtak fenn furcsa japán vasak. Mutatunk is néhányat – csak erős idegzetűeknek!
A 2019-es Monster Jimny hatalmas kerekekkel és abroncsokkal lett ellátva. Valódi off roaderről van szó, amelynek a felfüggesztését alaposan megvariálták, olyan hasmagasság-emelést kapott, amellyel gyakorlatilag nincs az a hely, ahol ne boldogulna el.
Aztán itt van a Jigado, amely igazi öszvér. Ugyanis a Jeep CJ-7 motorját kapta meg, a Mercedes Unimog 4011 keretét tették rá, a sebességváltója pedig a Toyota nevéhez fűződik – eredetileg meg egy Suzukiról beszélünk.
„Ezt a gépet sziklamászásra tervezték, speciális felfüggesztéssel” – árulta el a tulajdonosa.
Ez aztán a kőkemény terepjáró a javából! A felfüggesztés a legzordabb környezetre lett hangolva, nem beszélve az óriási kerekekről és a terepabroncsokról. Csörlőt és amolyan bukóketrecet is kapott a masina, a csövezés úgy lett megoldva, hogy tetőcsomagtartóként is funkcionáljon egy esetleges hosszabb kiruccanás alatt.
Na, ez aztán tényleg mindennek a teteje – vagy éppen a legalja... Monster Truckká csúfítani a japánok kis terepesét, azért elég otromba húzás. Ráadásul a kivitelezés sem éppen meggyőző, olyan, mintha a város széli sufnituning-műhelyben készült volna.
Ez a megoldás már jóval menőbb. Nagy lábakon él a Jimny, az biztos, viszont nézzük a jó oldalát: a legmagasabb padkára is simán fel lehet állni vele.