3 tengely, 6 kerék, 700 lóerő és 1 milió eurós, azaz körülbelül 400 millió forintos vételár. Ezek az eladósorba került Mercedes G 63 AMG 6x6 Brabus 700 alapszámai. Vajon, megér egy egész vagyon a tuningolt terepszörnyeteg?
A hardcore vas hossza 5,88 méter, a szélessége 2,11 m, a magassága 2,21 m, a súlya pedig meghaladja a 4 tonnát. Szép nagyra nőtt a három portáltengellyel ellátott robusztus modell, amely a svéd Öhlins speciális alvázával rendelkezik, öt differenciálzárral van ellátva, s 37 hüvelykes terepjáró gumiabroncsokon gurul. Kevés olyan akadályt tudunk elképzelni, amely feltartóztatná.
A Mercedes 2013 és 2015 között kis számú sorozatban építette a G 63 AMG 6x6-ot. Az alapár akkoriban 451010 euró, vagyis kb. 179,2 millió forint volt. Azt nem tudni, hány darab készült belőle, szakértők szerint 120-140 példányt „kézbesítettek”. Még 2015-ben a stuttgarti gigavállalat bejelentette, abbahagyja a háromtengelyes gép gyártását, hogy megmaradjon az exkluzivitása. A motorháztető alatt egyébként 5,5 literes, V8-as, biturbós technika kapott helyet, a csúcsteljesítménye 544 lóerő, a topnyomatéka 760 Newtonméter volt.
Vannak olyan földlakók, akiknek ez nem elég – számukra a Brabus jelentett megoldást. A tuningcég 17731 euróért, tehát úgy 7 millió forintért vette kezelésbe anno a G 63 AMG 6x6-ot, s az új turbófeltöltők beiktatásának eredményeként sikerült 700 lóra és 960 Nm-re növelni a teljesítményt, valamint a nyomatékot. Tegyük hozzá, a végsebessége nem változott, a hatalmas, 37-es kerekek miatt maradt a biztonságosnak tartott 160 kilométer/óra.
Nos, egy ilyen Brabus 700 került most eladósorba a Hollmann Internationalnél. A fekete színű hatlábúnak eddig egyetlen tulajdonosa volt, s csupán 12700 kilométert tettek meg vele. A motor áthangolása mellett a Brabus teljes csomagot adott hozzá, vagyis kiegészítő aerodinamikai-elemek kerültek rá, LED-es nappali fényekkel, fekete hűtőráccsal, szénszálas oldalsó tükörsapkákkal, sötétített lámpákkal, új kipufogóval, vörös színű logóval és elektromosan működő fellépővel is ellátták.
A beltere sem piti. A G 63 narancssárga (hivatalosan mandarin) színű, Alcantara bőrrel vontak be mindent. Azt talán mondani sem kell, hogy minden extrával ellátták, így például ülésfűtéssel és teljes szórakoztató elektronikával. Persze, ahogy az lenni szokott, semmit sem adnak ingyen, az egyediségnek ára van. Mégpedig komoly. Jelen pillanatban 1 millió eurót kérnek érne, közel kétszer annyiba kerül, mint a gyári kiadás. Még ha figyelembe vesszük, hogy a Brabus módosítások összege körülbelül 200 ezer eurót (79,5 millió forintot) kóstált, akkor is nagyon magas.