A klasszikus összkerekes Land Rover Defender gyártását 2016-ban állították le, s most már a modernizált „Védő” van helyette a piacon. Igen ám, csakhogy a régi összkerekes terepjáró sem ment a kukába, a Bowler Motors például az ősdizájnba bújtatja a kimagasló off road technikáját és az LR 575 lóerős motorját.
Nagy-Britanniában és az Amerikai Egyesült Államokban előszeretettel modernizálják a klasszikus Defendert, s most a Bowler is engedélyt kapott a régi kasztni felhasználására. Pontosabban, a cég már nem független, beleolvadt a JLR-családba és a Special Vehicle Operations leányvállalataként működik. De ez mindegy is, a lényeg, hogy a 110-es Defender lesz az alapja az új gépnek.
Még nincs neve, csak kódja: „CSP 575”. Amit már tudunk róla, hogy egyesíti a klasszikus 110-es terepjáró dizájnját a XXI. századi technikával, megkapja a Bowler Motorstól származó CSP acélvázat és a Land Rovers V8-as, kompresszoros motorját.
A készülő Bowler CSP 575-ben így 5 literes aggregát dolgozik majd, a négy sportüléssel ellátott 4x4-es autóban 575 paci tombol. Az ára 210 ezer font, azaz körülbelül 90 millió forint lesz. Egyelőre Nagy-Britannia és Európa kapott már belőle – cseppet sem mellékesen, rendelhető a terepjáró.