Két világhírű terepjáró egyesítését tűzte ki célul az Ineos, amelynek Grenadier névre hallgató összkerekes hardcore gépének a prototípusa már a tesztkilométereket gyűri. A klasszikus Land Rover Defender és a Mercedes G-osztály keverékének tartott modell a legextrémebb tájak meghódítására készül.
Az 1998-ban alapított, magántulajdonban lévő brit multinacionális vegyipari vállalat, az Ineos vezére, Sir Jim Ratchliffe a fejébe vette, hogy méltó örökséget állít a 2016-ban nyugdíjazott, az egyre szigorodó környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági előírásoknak megfelelni már kénytelen Defendernek. A 2017-ben létrejött Ineos Automotive Ltd. alkalmazottjainak a feladata a részletek kidolgozása.
Úgy tűnik, a „Project Grenadier” megvalósítása jó úton halad, az alváz és a karosszériagyártás Portugáliában, a végső összeszerelés Walesben történik majd meg. Előreláthatólag jövőre mutatják be hivatalosan az egyelőre álcázva tesztelt terepjárót, amelynek elejében minden bizonnyal hathengeres BMW motor dolgozik. Maga a modell kinézetre egyébként leginkább a G-osztályra hasonlít, de a kockatesten felfedezhetőek természetesen az ikonikus Defender nyomai is.
A létraalvázas, masszív, merevtengelyes futóművel, strapabíró felfüggesztési rendszerrel ellátott gép látványvilágáért a Mercedes leányvállalata, az Mbtech felel. A műszaki alapokat a Magna International rakta össze, ahogy említettük fentebb, a BMW szállítja a motorokat (és még néhány alkatrészt), a Carraro neve alatt fut a felfüggesztés, a gyártás megtervezéséért pedig a Magna-Steyr felel.