Ha valaki rápillant erre a Mercedes-AMG G 63 összkerekes terepjáróra, elsőre azt mondhatja, ugyanúgy néz ki, mint a többi. Ám a látszat csal. Mégpedig nagyon. A Klassen által átépített modell ugyanis alaposan módosult a gyári kiadáshoz képest, ráadásul páncélozott, vagyis golyóálló.
A standard G 63 tengelytávja 2890 milliméter, a Klassen gépénél ez az adat már 3470 mm. Az autó teljes hossza 4881 milliméterről 5461 mm-re nőtt, így 254 millivel nagyobb, mint a GLS, vagyis a német márka legkomolyabb méretű személygépkocsija.
Amellett, hogy hosszabbak lettek a hátsó ajtók és sokkal nagyobbak a hátsó sárvédők, valamint a hátsó rész ablakai is megnőttek, a Klassen Mercedes-AMG G 63 VR8 ballisztikai védelemmel büszkélkedhet. Ez azt jelenti, hogy egy AK-47 által leadott 7,62-es lövedék pusztító erejének is ellenáll. Egyrészt vastagabbak az ablakok, de többrétegű golyóálló üveggel, megerősített utastérrel, tetővel, padlóval, alvázzal és üzemanyagtartállyal is rendelkezik.
Van tűzoltórendszer, a kint tartózkodókkal beszélgetési lehetőséget biztosító „kaputelefon-rendszer”, kilőve is működőképes gumiabroncsszett, új felfüggesztés rugókkal és lengéscsillapítókkal, valamint a gyárinál jóval strapabíróbb ajtózsanér. Jár hozzá fűthető első és hátsó szélvédő, okostelefon-integráció, környezeti világítás, infotainment rendszer, digitális műszercsoport, fűthető kormánykerék, fűthető első ülés, Dinamica mikroszálas tetőbetét és Burmester térhatású hangrendszer.
Nem maradt ki belőle a LED-es fényszóró, az AMG menetszabályzó, az aktív sávtartó és parkolási asszisztens, a közlekedési-tábla felismerés, ahogy a 360 fokos kamerarendszer sem. A motorháztető felnyitásával elénk tárul a gyári, 4 literes, duplaturbós, cseppet sem mellékesen V8-as „szív”, amely kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4Matic összkerékhajtási rendszerrel kapcsolódik össze. A csúcsteljesítmény 585 lóerő, a topnyomaték 850 Newtonméter. A végsebessége 220 kilométer/óra, álló helyzetből 100 km/ó-s tempóra 4,5 másodperc alatt gyorsul.
Mármint a körülbelül 2,5 tonnás gyári kiadás, merthogy a Klassen vasa a páncélozás miatt egészen biztosan néhány száz kilogrammal nehezebb. Így az is elképzelhető, hogy megbabrálták a szakik az aggregátot, hogy jobban mozgassa a hatalmas „kockát”.