Legfrissebb hírek ÚJ

Az AK-47 sem üt rajta sebet: páncélozott Mercedes G 63 AMG a Klassentől

Az AK-47 sem üt rajta sebet: páncélozott Mercedes G 63 AMG a Klassentől

Ha valaki rápillant erre a Mercedes-AMG G 63 összkerekes terepjáróra, elsőre azt mondhatja, ugyanúgy néz ki, mint a többi. Ám a látszat csal. Mégpedig nagyon. A Klassen által átépített modell ugyanis alaposan módosult a gyári kiadáshoz képest, ráadásul páncélozott, vagyis golyóálló.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Komoly
A Klassen által átépített terepjáró közel 5 és fél méter hosszú
Forrás: Klassen

A standard G 63 tengelytávja 2890 milliméter, a Klassen gépénél ez az adat már 3470 mm. Az autó teljes hossza 4881 milliméterről 5461 mm-re nőtt, így 254 millivel nagyobb, mint a GLS, vagyis a német márka legkomolyabb méretű személygépkocsija.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Maximalizmus
Full extrás kényelem, tágas beltér várja az utasokat
Forrás: Klassen

Amellett, hogy hosszabbak lettek a hátsó ajtók és sokkal nagyobbak a hátsó sárvédők, valamint a hátsó rész ablakai is megnőttek, a Klassen Mercedes-AMG G 63 VR8 ballisztikai védelemmel büszkélkedhet. Ez azt jelenti, hogy egy AK-47 által leadott 7,62-es lövedék pusztító erejének is ellenáll. Egyrészt vastagabbak az ablakok, de többrétegű golyóálló üveggel, megerősített utastérrel, tetővel, padlóval, alvázzal és üzemanyagtartállyal is rendelkezik.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Lenyűgöző
Nem túlzás, bőrfoteleket helyeztek el az autóban, amelyek lehajthatóak, masszázsfunkciósak, szellőztethetőek, fűthetőek
Forrás: Klassen

Van tűzoltórendszer, a kint tartózkodókkal beszélgetési lehetőséget biztosító „kaputelefon-rendszer”, kilőve is működőképes gumiabroncsszett, új felfüggesztés rugókkal és lengéscsillapítókkal, valamint a gyárinál jóval strapabíróbb ajtózsanér. Jár hozzá fűthető első és hátsó szélvédő, okostelefon-integráció, környezeti világítás, infotainment rendszer, digitális műszercsoport, fűthető kormánykerék, fűthető első ülés, Dinamica mikroszálas tetőbetét és Burmester térhatású hangrendszer.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Megnőtt
Hosszabb és nagyobb tengelytávval rendelkezik, mint a gyári Mercedes G 63 AMG
Forrás: Klassen

Nem maradt ki belőle a LED-es fényszóró, az AMG menetszabályzó, az aktív sávtartó és parkolási asszisztens, a közlekedési-tábla felismerés, ahogy a 360 fokos kamerarendszer sem. A motorháztető felnyitásával elénk tárul a gyári, 4 literes, duplaturbós, cseppet sem mellékesen V8-as „szív”, amely kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4Matic összkerékhajtási rendszerrel kapcsolódik össze. A csúcsteljesítmény 585 lóerő, a topnyomaték 850 Newtonméter. A végsebessége 220 kilométer/óra, álló helyzetből 100 km/ó-s tempóra 4,5 másodperc alatt gyorsul.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Felkészítve
Még kilőtt kerekekkel is képes a továbbhaladásra a páncélozott Merci
Forrás: Klassen

Mármint a körülbelül 2,5 tonnás gyári kiadás, merthogy a Klassen vasa a páncélozás miatt egészen biztosan néhány száz kilogrammal nehezebb. Így az is elképzelhető, hogy megbabrálták a szakik az aggregátot, hogy jobban mozgassa a hatalmas „kockát”.