A brit cég vezetői úgy döntöttek, hogy a Discoverynél már sikerrel alkalmazott SVX-szériát kiterjesztik több modellre is, ez pedig azt jelenti, hogy off roadosítják a gépeiket.
Sokan azt gondolják, elsősorban a terepjárók urbanizálásának korszakát éljük, ezért készülnek a plázajáró crossoverek és kamu SUV-k, amelyek egyáltalán nem rendelkeznek semmilyen terepképességgel. Ha globálisan nézzük a trendeket, ez kétségtelenül így van. Viszont mindig is lesznek olyan fanatikusok, akik szeretnék ha a műútról letérve is használható lenne az autójuk.
Belátta ezt a Jaguar Land Rover is, amely először a Discoverynél vezette be, hogy a SVX-verziót készített belőle. Ezt a projektet a Special Vehicle Operations-részlegre bízták a vezérek, és a cél tényleg az volt, hogy off road képeségekkel vértezzék fel az utcai modellt. Be is jött a közönségnek.
Ezek után nem meglepő, hogy folytatódik a terepesítés. A Jaguar dizájnfőnöke, Ian Callum ezt meg is erősítette az Autocarnak, ugyanis azt mondta, hogy az SVX kategóriát a cégcsoport más modellje is megkapják.
S, hogy melyik típusokra kell gondolni. Nem lenne nehéz kilogikázni, de meg is erősítette, hogy első körben a Range Rover, valamin a Jaguar F-Pace kerül majd sorra. Az indoklás pedig egyszerű: „Ha SVR-t tudunk csinálni, akkor SVX-et is” – mondta Callum.
Gyaníthatóan sokan örömmel fogadják ezt a hírt, de hogy meddig kell várni az off roadosított újdonságra, azt egyelőre nem közölte. A pletykák szerint, akár már jövőre érkezhet az előőrs, egy nagy európai autószalonon, vagyis Genfben vagy Frankfurtban.