Legfrissebb hírek ÚJ

Csak a Sandlandertől: a hardcore Ibex helyettesíti a Toyota Land Cruiser J7-est

Csak a Sandlandertől: a hardcore Ibex helyettesíti a Toyota Land Cruiser J7-est

A Toyota Land Cruiser J7 hiába a világ egyik legjobb terepjárós munkagépe, expedíciós modellje, a szigorodó károsanyag-kibocsátási és környezetvédelmi előírások egyre nehezebbé teszik az európai forgalmazását. A Sandlander bő egy éve kezdett el dolgozni az összkerekes legenda megfelelő minőségű alternatívájának a megtalálásán és úgy tűnik, megvan a megoldás. A 4x4-es és akár 6x6-os hajtásképlettel is készülő brit Ibexre esett a választás.

Komoly igénybevételre születnek
Az angliai székhelyű manufaktúra hardcore terepjárókat gyárt, amelyek kőkemény terepmunkára és expedíciós célokra is használhatóak
Forrás: Ibex

Olyan gyártót keresett a magyar cég, amely abszolút hardcore, de a mai kornak megfelelő járműveket épít. Ráadásul nem csak az egyéni, exkluzív kérésekkel előálló ügyfelek igényeinek a kielégítése fontos a Sandlandernek, hanem az egyre bővülő vállalati klientúrának is muszáj megfelelni – merthogy folyamatosan nő és színesedik a hernádiak szakértelmében bízó ügyfelek csoportja. Márpedig az angol manufaktúra huszonegyféle karosszériaváltozatot kínál, azaz mindenki megtalálja a maga számára legmegfelelőbbnek tartott járművet.

Bő választék
Huszonegyféle karosszériaváltozatban épül az Ibex
Forrás: Ibex

Az Ibex neve az elmúlt évek alatt összekapcsolódott a Land Roverével, hiszen a felhasznált alkatrészek hasonlítanak a brit óriáséra. Ám nem az LR gyárából származnak, merthogy mindegyik darab módosított, erősített, a nagyobb igénybevétel miatt speciálisan át- és kialakított. A szerkezeti egységek hozzák a Toyota Land Cruiser J7-es széria megbízhatósági szintjét, s az sem mellékes, hogy rendkívül egyszerűen szervizelhető, javítható. A klasszikus terepjárókat idézi, kis túlzással egy marék villáskulccsal megoldható a felvetődő probléma.

Minőség
Strapabíró karosszéria, speciálisan átalakított alkatrészek
Forrás: Ibex

Az sem utolsó szempont, hogy az alkatrész-utánpótlás biztosított. Mindegyik Ibex-autóhoz találunk „hozzávalót” a Land Rover, a Ford és a GM raktárában – extrém esetben a termékek kompatibilisek. Tegyük fel, a nicaraguai expedíciós út során eltörik a féltengely, hirtelen orvosolni kell a bajt, de nem kell arra várni, hogy Angliából megérkezzen a cucc, az első helyi alkatrészboltban megleljük az ideiglenes, de megfelelő megoldást.

Praktikus
Kisteherautó is készül belőle, a GM, a Ford és a Land Rover alkatrészei kompatibilisek az Ibexbe
Forrás: Ibex

Az Ibex két gyártó motorját használja. Az egyik a Ford rendkívül megbízható 3,2 literes, TDCI aggregátja, amely 160 és 190 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes. Elsősorban munka-, vadász- vagy expedíciós gépekbe ajánlja a cég. Emellett ínyenceknek való a General Motors 6,2 literes, ultrakönnyű, alumínium V8-as, LS3-as blokkja, amely többek között a Chevrolet Camaróban a Corvette-ben is gond nélkül működik. Utóbbi egyébként 430 LE-s, elképzelhető, hogy mire képes a strapabíró, ám rendkívül könnyű alumínium és műanyag kompozit karosszériaelemek alá rejtve. Tényleg extrém menetdinamikát biztosít, ráadásul simán hozza majd a kis szériás gyártókra vonatkozó, legszigorúbb Euro 7-es normát.

Megbízható
A Ford és a GM motorjai kerülnek a modellekbe: előbbi 160 és 190 lóerős, a General Motors V8-as aggregátja 430 pacis
Forrás: Ibex

Jegyezzük meg, hogy az Ibex kis szériás gyártóként mentesül az uniós károsanyag-kibocsátási kvóta alól. Ugyanis, amióta kiborult a bili, vagyis kiderült, hogy több gigavállalat manipulálta a valós adatokat, bevezették az Euro 6d előírást, amelynek során már másképpen mérik a motorokat, nem lehet csalni. És törvénybe fektették a fentebb említett éves károsanyag-kibocsátási kvótát, amit nem léphetnek át a járműgyártók, mert iszonyatos büntetést kapnak. A kis szériás manufaktúrák azonban felmentést kaptak ez alól, így az Ibex is, amelynek például a dízelmotorjába nem kell részecskeszűrőt tennie. Eleve így olcsóbb az előállítás, másrészt pedig egyszerűbbé teszi a szerkezetet és csökkenti a meghibásodás veszélyét. (Csak érdekességképpen: mivel a Bugatti a Volkswagen égisze alá tartozik, nem mentesült a kvóta alól, viszont az ugyancsak szuperkocsikat építő Pagani igen – utóbbi igyekszik is élni ezzel az előnyével, szélesebbek a lehetőségei).

Modern technika
A legkietlenebb, legzordabb környezetben is megállja a helyét, ráadásul megfelel a legszigorúbb környezetvédelmi és károsanyag-kibocsátási előírásoknak
Forrás: Ibex

Szóval, úgy tűnik, megvan a Toyota Land Cruiser J7 kontinentális alternatívája. A régióban az Ibexet kizárólag a Sandlander forgalmazza, s a modellekhez a már megszokott, magas színvonalú, profi és hozzáértő kiszolgálás tartozik. Természetesen off road kiegészítők is rendelhetőek a 4x4-es és 6x6-os autókhoz, így például csörlő, snorkel, első és hátsó differenciálzár, speciális keréktárcsa és abroncs. A forgalmazás szeptemberben indul, a kiviteltől és a felszereltségtől függően, az árak 13 és 25 millió forint közöttiek.

Megfelelő helyettes
A Toyota Land Cruiser J7 európai alternatívája lehet
Forrás: Ibex

Amennyiben felkeltettük az érdeklődését, további információkra, részletekre lenne szüksége, kérdéseit írja meg a laszlo.pocsik@sandlander.hu e-mailcímre.

Sandlander
Az Ibexet a régióban kizárólag a Sandlander forgalmazza
Forrás: Ibex