A 2020-ban megjelent Ford Ranger a maga 270 lóerős csúcsteljesítményével és a 420 newtonméteres topnyomatékával elég brutális menettulajdonságokat produkál, de az amerikai Hennessey Performance-nál úgy gondolták, van még mit javítani a 2,3 literes turbós motoron. A Focus RS-t idézi az összkerekes pickup.
A tengerentúli tuningcég előszeretettel nyúl a Fordokhoz, az F-150 az egyik kedvence, s a manufaktúra nevéhez fűződik többek között a félelmetes 6x6-os VelociRaptor. Mivel a Ranger visszatért az Egyesült Államok piacára, így várható volt, hogy a platós sem kerülheti el a sorsát.
A Hennessey 350 pacit és 520 newtonméteres csúcsnyomatékot hozott ki belőle. Csak összehasonlításul: a 4x4-es Focus RS-ben 350 ló tombol, de a Nm száma „csak” 440. A szakemberek változtattak a Ranger kipufogórendszerén, a levegőbeáramláson és egy kicsit újrahangolták az elektronikát. Nem nagy ördöngösségről van szó, viszont így megszülethetett a Ranger ST – Hennessey Performance logók és matricák mögé bújtatva.
A teljesítménynövelő-csomagot off road fejlesztésekkel kombinálták. Egyedi lökhárítók kerültek a járműre, kiegészítő LED-es lámpákat, szélesebb sárvédőket kapott, s a 18 hüvelykes felniken komolyabb, terepjárásra alkalmas abroncsok feszülnek. Plusz a futóművet is megbabrálták.
Nem olyan, mint a Ranger Raptor, de bizonyos szempontok alapján a dízeles izomplatóson is túltesz.