A Ford Ranger visszatér az amerikai piacra, s máris elkezdődött a tuningolása a helyi igények szerint. A Hennessey Performance Engineering például megépítette a 350 lóerős összkerekes VelociRaptort, amely most debütált. A vadállat támadásra kész!
A tengerentúli 2019-es Ranger nem ugyanolyan, mint az európai változat: a pickup elejében 2,3 literes, négyhengeres, turbós EcoBoost motor található, a benzines technika gyárilag 270 pacis, a csúcsnyomatéka 420 Newtonméter. Ám az Egyesült Államokban dívik a megalománia, ezek a számok nem mindenkit elégítenek ki, ezért a Hennessey szakemberei nem is tétováztak.
Ahogy a 4x4magazin.hu is beszámolt már róla, elkészült a szerényen csak VelociRaptornak hívott platós, amelynek áthangolták a motorelektronikáját, rozsdamentes acél kipufogórendszerrel látták el és az erőmű levegőztetését is megbabrálták. Azaz megszületett az immáron 350 LE-s, 522 Nm-es fenevad.
Sőt, már debütált is Amerikában. Álló helyzetből 6,1 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, ez körülbelül 1,3 szekundumos előrelépést jelent az alapkiadáshoz képest. Csak összehasonlításul: az Európába is beguruló Ranger Raptorban 2 literes EcoBlue dízelmotor muzsikál, mégpedig 213 lóerős csúcsteljesítménnyel (a topnyomatéka 500 Newtonméter).
Visszatérve a VelociRaptorhoz, javítottak a felfüggesztésén, hogy az off roadosabb kihívásoknak is megfeleljen, s négy hüvelykkel emeltek a hasmagasságán. A vadonatúj Hennessey 17 hüvelykes könnyűfém kerekeken 285/70-es BFGoodrich terepjáró abroncsok feszülnek. A lökhárítója is speciális, LED-es lámpákat kapott, a tetőre pedig opcionálisan LED-es fénysáv kérhető.
A Hennessey VelociRaptor Ford Ranger ára 64950 dollár (körülbelül 18 millió forint), ha viszont az ügyfél rendelkezik Ranger pickuppal, akkor csak az átalakítást kell állnia, ami 19950 dollár (5,5 millió forint). Mindössze 500 darab készül az exkluzív platósból, természetesen mindegyik példány sorszámozást kap, a tuningcég pedig 3 év vagy 36 ezer mérföld garanciát vállal rá.