Legfrissebb hírek ÚJ

Hardcore guruló bázis a vadonban

Hardcore guruló bázis a vadonban

Elfelejteni gondot, bánatot, kiszabadulni a városból, elmenekülni a természetbe. Gondtalan élet a vadonban? Lehet, hogy ez nem a legbiztonságosabb ötlet, hacsak nincs a birtokunkban az a guruló erőd, amely egy 1985-ös, portáltengelyes, összkerekes, kimagasló terepképességekkel bíró Mercedes Unimog lakó-teherautóban testesült meg.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Monstrum
Brutális test, elképesztő hasmagasság: nincs előtte akadály

Valami robusztus és megbízható járműre van szükség a projekt kivitelezéséhez. Egy korábbi katonai járműről van szó, amellyel eddig kevesebb mint 39000 kilométert tettek meg – egy Unimog minimum 300 ezer km-re van kalibrálva. Persze, hosszabb út előtt azért érdemes néhány pótalkatrészt becsomagolni…

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Fény
Van rajta lámpa bőven, megvilágítja az éjszakát

Első pillantásra olyan a vas, mintha egy zombis filmből gurult volna elő. AWD-vel és ilyen tekintélyt parancsoló kiállással még a legnehezebb utakon is alig vagy egyáltalán nem okoz gondot az akadályok legyőzése. Úgy alakították ki a Mercedes monstrumát, hogy terepkerékpárt vagy biciklit rögzíthetünk rá, vagyis megérkezünk a semmi közepére, az Unimogot kijelöljük bázisnak, a kétkerekűvel pedig bejárhatjuk a környéket.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Egyszerű beltér
Cseppet sem full extrás a Mercedes Unimog, de nem is az a lényege, hogy ötcsillagos kiszolgálást biztosítson az utaskabinban

Az óriást egyébként 5,7 literes dízelmotor mozgatja, de a gyárilag 130 lóerős aggregátot megbütykölték, így már 150 pacis. A végsebessége 104 kilométer/óra. A járművet felszerelték Hornblasters 54 Train Horn kürttel, a brutális hangjával elriasztja a Merci közelébe tévedő medvéket, pumákat, vadállatokazt, ha pedig csődöt mondana, akkor fel kell kapcsolni az összes lámpát, köztük a három Light Force egységet is. Ha minden működik, olyan lesz a teherautó, mint egy világítótorony…

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Komfortos
A lakórésze retrós, de teljesen jól felszerelt

Ám felszerelték 360 fokos kamerarendszerrel is, amely hét különböző szögből képes figyelni a környezetet, így biztosítva a szükséges nyugalmat. A 7,6 tonnát nyomó Unimog ára 300 ezer dollár, körülbelül 113,5 millió forint.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Megkímélt
A Sparco sportkormányos katonai Unimog mindössze 39 ezer kilométert futott