Legfrissebb hírek ÚJ

Lesújt a 3029 lóerős Kalapács

Lesújt a 3029 lóerős Kalapács

Az egyébként sem a visszafogottságáról ismert összkerekes Hummerből is lehet még félelmetesebb szörnyeteget alkotni. Amerikában végezték el a brutális beavatkozást, amelynek eredménye talán az alkotókat is meglepte. Leírni is durva, de több mint 3000 lóerős a speciális Kalapács – kő kövön nem marad, ahol lesújt.

Homokjáró
Kocka test, nagy élvezet

Az amerikai hadseregben rendszeresített HMMWV-ben (nagy mozgékonyságú többcélú kerekes jármű) 6800 köbcentiméteres, V8-as dízelmotor dolgozik, amely 190 lóerős (393 Nm) teljesítményre képes. A 4700 kilogramm súlyú gépnek 113 kilométer/óra a csúcssebessége – az összkerekes, páncélozott katonai terepjáró adta anno az alapot az utcai modellhez, amely Hummer néven vált ismerté.

Mutáns
A katonai kiadás utódja, alaposan áthangszerelve

Az Egyesült Államokban mindenfajta járművel gyorsulnak, tök mindegy, hogy kicsi, avagy nagy, beleraknak egy böszmeteg motort, aztán hajrá! Nos, így járt a H1-es is.

Padlógázon
Speciális gyorsulási versenyek sztárja

Mély homokban kijelölt pályákon kell folyamatosan bizonyítania – elképesztően látványos, amikor „porol” maga körül, de úgy lő ki álló helyzetből, mintha aszfalt lenne a kerekei alatt.

Különc
Bármerre is viszi a gazdája, mindenhol megcsodálják

Szóval, a „mi” k elképesztő produkciójához vagány technika párosul. A szörnyszülött 10 literes, metanollal hajtott, kompresszoros „big block” motort kapott a születésénél, a Chevy V8-asa 3029 ló erejével ér fel, a csúcsnyomatéka pedig eléri a 2719 Newtonmétert. Egy ilyen paraméterekkel rendelkező járgányt valószínűleg a katonaságban is örömmel látnának...

Vadállat
10 literes motort tettek bele: az összteljesítménye 3029 lóerő, a topnyomatéka 2719 Newtonméter

Ahogy már fentebb volt róla szó, amíg a HMMWV 113 km/ó-s maximális tempóval repíti a benne ülőket, addig ezt a sebességet alig két-három másodperc alatt képes produkálni a narancssárga színű „mutáns”.

Sprinter
Igazi erőmű került bele, amelynek segítségével két-három másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre

Erről a Hummerről már tényleg nem túlzó azt állítani, hogy felszakítja a betont maga mögött – persze, ha egyáltalán ráengedik. Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik, a karosszéria ugyan felettébb hasonlít a H1-esére, de nem arról van szó, hogy egy utcai változatba rakták bele a 10 ezer köbcentiméteres hajtóművet.

Versenygép
Nem éppen full extrás, de a célnak megfelel

A három év alatt megépített gép karosszériája alumíniumból készült, ahogy az alváza is ultrakönnyű. A jobb- és baloldalán az elejéből kikandikáló kályhacsövek pedig a kipufogókat hivatottak helyettesíteni – olyan vastagok, mint egy jól megtermett férfiember combjai. Bivalyabb futóművet és rugókat kapott, hogy bírja az iszonyatos terhelést.

Mindent vivő
Félelmetes, ahogy kinéz. Jobb, ha nem állunk az útjába