Az elsőként Ausztráliában piacra dobott hardcore pickup legfrissebb verziója, kapott egy X-es kiadást, amely még komolyabb produkciót ígér extrém terepen.
Már eddig is jó néhány változat volt a Ford Rangerből, amely a legutóbb Wildtrak X módozattal is gazdagodott. Most azonban a csúcsragadozó, a Ranger Raptor is X-es lett. Ez elsősorban a futóműben jelent extra csomagot, arra gyúrtak leginkább rá.
Motorházban ugyanis semmilyen változás nem történt. Maradt a sornégyes kétliteres iker turbódízel egység. Ez a technika 210 lóerős csúcsteljesítményt képes kipréselni magából. A hajtáslánc természetesen összkerekes és egy tízsebességes automata váltó osztja a nyomatékot.
A futómű tehát meg lett erősítve és fel lett spécizve. A Fox 2.0-s egycsöves lengéscsillapítói kerültek be a pakkba, így elöl 16,5, hátul pedig 20,5 centiméterrel nőtt a rugóút az alaphoz képest, a hasmagasság pedig 24,6 centivel gyarapodott.
A felnikre 33 hüvelykes BFGoodrich terepgumikat húztak fel, természetesen a haspáncélzat sem maradt le, valamint a biztonság érdekében bukócsővel is megerősítik a vasat. A dizájn nem sokat változott a legutóbbihoz képes, a fényezés azért a csíkokkal sportosabb lett.