A kínai járműgyártásban nem ismerik azt a szót, hogy lehetetlen. Ráadásul – finoman fogalmazva – arcuk is van az ötletek megvalósításához. Szükség mutatkozik egy hatkerekű terepjáróra? Nem probléma, zokszó nélkül, simán lekopizzák a Mercedes G 63 AMG 6x6 modellt az ázsiai országban...
A BJ80 pickup érdekessége, hogy három tengellyel és hat kerékkel látták el. Ha rápillantunk az összkerekes modellről készült fotókra, s hasonlóságot vélünk felfedezni a Mercedes 6x6-os gépével, akkor nem a mi készülékünkben van a hiba...
Vonzotta a kíváncsi tekinteteket a monstrum, amikor megérkezett anno a pekingi kiállításra. A mercis rokonság letagadhatatlan. Nyilvánvaló, nem olyan szépen kidolgozottak a részletek, de a kocka test, a dizájn és a megjelenés ismerős. A szörnyeteg LED-es lámpákkal, csörlővel, haspáncéllal és sznorkellel van ellátva.
A motorháztetőn és az első sárvédőkön is légbeömlők találhatóak, az oldalsó tükörház krómozott, s 360 fokos kamerarendszer is tartozik a felszereltségébe. A tetőre csomagtartó, a hátuljára hatalmas pótkerék került és négy kipufogóvégződés teszi feltűnőbbé az ál-Mercedest.
Miközben a külső a stuttgartiak vadállatára hajaz, a beltér már kevésbé. Nem annyira lenyűgöző a minőség – és akkor még szépen és visszafogottan fogalmaztunk. A kormányt bőrszerű anyaggal vonták be, nagyméretű, valószínűleg digitális műszerfal pöffeszkedik a vezető előtt és minden bizonnyal érintőképernyős az infotainment rendszer kijelzője.
A légkondicionáló és infotainment gombjai azért ismerősek és a bőrülések is emlékeztetnek a G-Wagenre. A műszerfal jobb szélén egy PHEV jelvény látható, vagyis hibrid lehet a cucc. Az viszont nem világos, milyen teljesítményszinttel rendelkezik az óriás.
A pletykák szerint a Saab 2,3 literes, turbós, négyhengeres, benzines motorja dolgozik benne, mégpedig 250 lónak az erejével, a csúcsnyomatéka pedig 350 Newtonméter.