Feltámadhat a Hummer, igaz, kicsit más formában, mint ahogy anno megismertük, megszoktuk, megszerettük. A világ egyik legkeményebb összkerekes hardcore terepjárója elektromos formában térhet vissza – akadnak rajongók, akik szerint ez nem más, mint szentségtörés, mások viszont üdvözlik az ötletet.
Utazzunk vissza egy kicsit a múltba. A történet még a hetvenes évek végén kezdődött. Az AM General is jelentkezett az amerikai fegyveres erők által kiírt pályázatra, a cél egy könnyű szállítójármű tervezése és építése volt. A cég 1980-ban már be is mutatta prototípusát, amelyet HMMWV-nek (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle, magyarul nagy mozgékonyságú többcélú kerekes jármű) nevezett el.
A 6500 köbcentiméteres, V8-as, 190 lóerős (393 Nm) dízelmotor hajtotta 4,7 tonnás, 3,3 méter tengelytávú monstrumot a katonák leginkább Humvee-nak hívták. A várakozásokat magasan felülmúlta, a dzsungeltől a sarkkörön át a sivatagig, mindenhol megállta és megállja a mai napig a helyét, megbízható és elnyűhetetlen, az eltérő változatok közös alkatrészei miatt a fenntartásuk, az üzemeltetésük alacsony.
A kocsik egyébként 1991-ben, az Irak által lerohant Kuvait felszabadításánál kerültek a köztudatba, mivel az összes híradó a Humvee-kkal volt tele.
A 4x4-es terepes legnagyobb (de legalábbis leghíresebb) rajongója az amerikai filmszínész, a Terminatort megszemélyesítő Arnold Schwarzenegger volt. Bár hiába lobbizott, sokáig nem kapott HMMWV-t, de aztán csak elintézte, és büszkén furikázgatott a fegyvereitől megfosztott, Corvette motoros járművével.
Innentől elindult az őrület, s 1992-től a vevők a gyártól megrendelhették a kezdetekben alumínium és műanyag karosszériájú, átkeresztelt harcost. A Hummert.
Akkor érzi jól magát a H1, ha dagonyázhat és a terepen csapathat:
Nos, nem meglepő, Schwarzi kiállt az e-verzió mellett is. A Brabus tuninggal együttműködő Kreisel Electric által épített gép hamar Kalifornia egykori kormányzójának a szívéhez nőtt.
„A cég tavaly elektromossá tette a Mercedes G-osztályt, amely ugyancsak a kedvenceim közé tartozik. Most pedig jött a Hummer. Ha így folytatja a Kreisel, hamarosan elektromos repülőgépekkel utazunk majd” - mondta a világhírű színész.
Tegyük hozzá, az e-Hummer egyelőre prototípus, igaz, legalább működőképes. A súlya 3,3 tonna, ami túltesz a Rolls-Royce Phantomon is – nagyban hozzájárul a súlyhoz a 100 kWó-s lítium-ionos akkumulátorcsomag, amely 300 kilométeres hatótávolságot biztosít.
Az összkerekes hajtás két villanymotorból származik, az összteljesítmény körülbelül 490 lóerő. Ez jóval több, mint a V8-as alap „Kalapácsé”, a maximális sebessége pedig 120 km/ó.
Egyelőre ennyit tudni a hardcore terepjáróról, mindenesetre a Kreisel Electric újabb alkalmazottakat vett fel, hogy teljesíteni tudja a megrendeléseket és tovább szélesítse üzleti köreit.
Forrás: youtube