Legfrissebb hírek ÚJ

Schwarzi új kedvence: elektromos Hummer

Schwarzi új kedvence: elektromos Hummer

Feltámadhat a Hummer, igaz, kicsit más formában, mint ahogy anno megismertük, megszoktuk, megszerettük. A világ egyik legkeményebb összkerekes hardcore terepjárója elektromos formában térhet vissza – akadnak rajongók, akik szerint ez nem más, mint szentségtörés, mások viszont üdvözlik az ötletet.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Elektromos
Ugyanúgy néz ki, mint az előd, csak környezetkímélőbb

Utazzunk vissza egy kicsit a múltba. A történet még a hetvenes évek végén kezdődött. Az AM General is jelentkezett az amerikai fegyveres erők által kiírt pályázatra, a cél egy könnyű szállítójármű tervezése és építése volt. A cég 1980-ban már be is mutatta prototípusát, amelyet HMMWV-nek (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle, magyarul nagy mozgékonyságú többcélú kerekes jármű) nevezett el.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Katonai
Az amerikai hadsereg mindenen átmenő harci terepjárója a Humwee

A 6500 köbcentiméteres, V8-as, 190 lóerős (393 Nm) dízelmotor hajtotta 4,7 tonnás, 3,3 méter tengelytávú monstrumot a katonák leginkább Humvee-nak hívták. A várakozásokat magasan felülmúlta, a dzsungeltől a sarkkörön át a sivatagig, mindenhol megállta és megállja a mai napig a helyét, megbízható és elnyűhetetlen, az eltérő változatok közös alkatrészei miatt a fenntartásuk, az üzemeltetésük alacsony.
A kocsik egyébként 1991-ben, az Irak által lerohant Kuvait felszabadításánál kerültek a köztudatba, mivel az összes híradó a Humvee-kkal volt tele.

A 4x4-es terepes legnagyobb (de legalábbis leghíresebb) rajongója az amerikai filmszínész, a Terminatort megszemélyesítő Arnold Schwarzenegger volt. Bár hiába lobbizott, sokáig nem kapott HMMWV-t, de aztán csak elintézte, és büszkén furikázgatott a fegyvereitől megfosztott, Corvette motoros járművével.
Innentől elindult az őrület, s 1992-től a vevők a gyártól megrendelhették a kezdetekben alumínium és műanyag karosszériájú, átkeresztelt harcost. A Hummert.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Kedvenc
Arnold Schwarzenegger sokáig lobbizott, hogy legyen utcai Hummer

Akkor érzi jól magát a H1, ha dagonyázhat és a terepen csapathat:

Nos, nem meglepő, Schwarzi kiállt az e-verzió mellett is. A Brabus tuninggal együttműködő Kreisel Electric által épített gép hamar Kalifornia egykori kormányzójának a szívéhez nőtt.
„A cég tavaly elektromossá tette a Mercedes G-osztályt, amely ugyancsak a kedvenceim közé tartozik. Most pedig jött a Hummer. Ha így folytatja a Kreisel, hamarosan elektromos repülőgépekkel utazunk majd” - mondta a világhírű színész.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Környezetvédő
Schwarzinak az elektromos G Mercedes is nagyon tetszett

Tegyük hozzá, az e-Hummer egyelőre prototípus, igaz, legalább működőképes. A súlya 3,3 tonna, ami túltesz a Rolls-Royce Phantomon is – nagyban hozzájárul a súlyhoz a 100 kWó-s lítium-ionos akkumulátorcsomag, amely 300 kilométeres hatótávolságot biztosít.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Prototípus
Egyelőre csak ez az egyetlen az e-Hummerből, de működőképes

Az összkerekes hajtás két villanymotorból származik, az összteljesítmény körülbelül 490 lóerő. Ez jóval több, mint a V8-as alap „Kalapácsé”, a maximális sebessége pedig 120 km/ó.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Akár 120 kilométer/órás sebességre is képes lehet a Kreisel órása

Egyelőre ennyit tudni a hardcore terepjáróról, mindenesetre a Kreisel Electric újabb alkalmazottakat vett fel, hogy teljesíteni tudja a megrendeléseket és tovább szélesítse üzleti köreit.

 

Forrás: youtube