Alighogy bejelentették, Dél-Afrikában már épül a Ford Ranger terepraliautó-változata, a Toyota máris lépett. Két éven belül piacra kerülhet a Dakar-győztes versenygép-alapokat kapó összkerekes GR Hilux, az izompickup.
A katari Nasszer al-Attijah 2019-ben nyerte meg a Toyota platósával a világ leghíresebb terepviadalát, s ezen a héten aratott győzelmet vele hazája Világkupa-futamán. Ám a gyári Toyotával indult a januári, szaúdi megméretésen az ugyancsak Dakar-első dél-afrikai Giniel de Villiers, vagy az F1-es világbajnok spanyol Fernando Alonso. Vagyis egy nagyon komoly gépről van szó, amelynek néhány elemét átültetik az utcai, nagy teljesítményű Hiluxba. Az 1968 óta gyártott munkagép fejlesztésében a GR, vagyis a terepralis berkekben etalonnak számító Gazoo Racing segít.
A nevet már le is védették a japánok, s annyi információ már kiszivárgott, hogy a motorteret, az alkatrészeket és a tartozékokat érintik a változtatások. Persze, ezzel nem megyünk sokra – próbáljuk megfejteni, milyen is lesz az izomplatós. A Toyota már rendelkezik a „Hilux GR Sport” és a „Hilux Toyota Racing Dvevelopment” kiadásokkal, nagyon hasonlóak, csak éppen az elnevezés más.
A Hilux GR („Sport” utótag nélkül”) sportosabb, strapabíróbb és erősebb lesz a fentebb említettebbeknél. Egyes piacokon van 4 literes, V6-os motorral ellátott pickup, simán elképzelhető, hogy a TNGA-F platformra épülő bivaly modell is ezt kapná meg.
A pletykák szerint az Egyesült Államokban népszerű Tundra – amelynek új verziója 2021 decemberében érkezik – duplaturbós, hathengeres, hibrid aggregáttal rója majd az utakat, ahogy szó van az új Land Cruiser és Lexus LX környezetbarátabbá tételéről is. A tűzhöz közel állók szerint a terepraliban használt felfüggesztéssel, megerősített, túlméretezett, éppen ezért az örök élet ígéretével kecsegtető alkatrészekkel rendelkező GR Hilux is megkaphatja ezt a korszerű hajtásmódot.